עורך דין תאונות דרכים

תאונת דרכים, בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (תשל"ה, 1975), היא אירוע בו נגרם לאדם נזק גוף, בעקבות שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה. ההגדרה הזו כוללת נסיעה, כניסה מרכב ויציאה ממנו, דחיפת או גרירת רכב, טיפולי דרך או תיקונים של הרכב, התדרדרות, התהפכות הרכב, ואפילו חנייה בנסיבות מסוימות. למה חשוב ייצוג עורך דין תאונות דרכים ומה צריך לדעת?

מה נחשב כתאונת דרכים

  ישנם מצבים תחבורתיים רבים הנחשבים כתאונת דרכים, ביניהם נוסעים או נהגים שנפגעו מהתנגשות כלי רכב, פגיעת נוסעים באוטובוס בעת בלימה חזקה, הולכי רכב שנפגעו מרכב, פגיעה כתוצאה מכניסה לרכב או יציאה ממנו, פגיעה מטריקת דלת רכב, פציעות שנגרמו כתוצאה מטיפול ברכב בצידי הכביש ושלא במסגרת העובד, למשל, כוויה ממנוע חם של רכב וכדומה.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע כי יחול בו עקרון אחריות מוחלטת. פירוש הדבר הוא כי נפגעי אונות דרכים זכאים לקבל פיצויים חברות הביטוח בגין נזקי גוף שנגרמו להם, גם אם הם אלה שאחראים לגרימת התאונה.

על פי החוק, קיימים כמה תנאים מצטברים כדי להיות זכאים לפיצוי:

  • תעודת ביטוח בתוקף
  • רשיון נהיגה בתוקף
  • נזק בגוף

את הדרישה לתביעת פיצויים בגין הנזקים בגוף יש להגיש לחברת הביטוח אשר מבטחת את הרכב שבו נהג הפוגע, או נסע בו. נפגע שהינו הולך רגל, יתבע א חברת הביטוח שמבטחת את הרכב הפוגע. במידה והרכב הפוגע נמלט מהמקום לאחר שפגע בהולך רגל או שביטוח החובה של הרכב הפוגע אינו בתוקף או בר כיסוי, תוגש התביעה לקרן מיוחדת, שהינה גוף סטטוטורי המטפל בנפגעי תאונות דרכים בנסיבות כגון אלו.

חשיבות יעוץ עם עורך דין לתאונות דרכים

 בעת תאונת דרכים חשוב מאד להיוועץ בעורך דין תאונות דרכים. זהו גורם מקצועי, מומחה ובקיא בדיני נזיקין. עורך הדין יסייע באיסוף החומרים הרלוונטיים לתביעה, כמו מסמכים רפואיים הקשורים לפגיעה בעקבות התאונה, עדויות, פרטי המקרה ובעיקר בחינת האירוע כדי להבין מה הזכאות לקבלת הפיצויים, מה גובה הנזק ומה יהיה הפיצוי המקסימלי אותו יוכל לקבל התובע. עורך דין לתאונות דרכים יתייעץ עם מומחים בתחום, יבחר את האסטרטגיה הנכונה ביותר לתיק המדובר, כולל ניהול מו"מ עם חברת הביטוח. עורך הדין יעשה כל זאת, מאחר וחברות הביטוח לא ממהרות ולא ששות לשחרר כספי ביטוח ולהכיר בפציעה, נזק או פגיעה של אדם כפגיעה שהיא כתוצאה מתאונת דרכים.

מה עושים לאחר תאונת הדרכים?

 תיעוד התאונה בפרוטרוט הוא חשוב לאין ערוך. חשוב לתעד את מיקום התאונה, הזמן בו התרחשה, פרטי כל הרכבים המעורבים בתאונה, כולל פוליסות הביטוח שלהם, איסוף פרטי נפגעים נוספים, במידה והיו כאלו, פרטיהם של עדי ראייה וכן צילום הרכב והנזקים שנגרמו לו. חשוב לפנות במהירות לתחנת המשטרה הסמוכה ולדווח על התאונה, או לזמן את המשטרה למקום. גם אם הפגיעה היא קלה, חשוב לגשת במהירות לחדר מיון ולהבדק בסמיכות למועד התאונה. עם השחרור מחדר המיון, חשוב לקבל ממנו תעודת שחרור עם כל הפרטים ולוודא כי צוין במסמך עורך דין תאונת דרכיםשסיבת הפניה למיון היא בעקבות תאונת דרכים. בהמשך יש להקפיד על המשך טיפול אצל רופא מומחה, רלוונטי לסוג הפציעה ומעקב שלו אחר המטופל. כל המשך הטיפול צריך להיות מתועד במלואו, מאחר ויש ל חשיבות מכרעת בקביעת גובה הפיצויים. עוד חשוב לאסוף תיעוד המעיד על רכישת תרופות, אביזרים וכדומה (קבלות), נסיעות לטיפולים, ובמידה ונדרש סיוע של צד ג', כגון מטפלת, עוזרת במשק בית או אחות, יש לתעד גם את ההוצאות הללו.

חשוב לזכור כי חברות הביטוח מפעילות חוקרים מטעמם, המבקשים לוודא את אמיתות התביעה. רצוי מאד להמנע משיתוף פעולה עם החוקרים, או לנהל עימם שיח או משא ומתן, אלא אם כן נעשה הדבר בנוכחות עורך דינכם ובהנחייתו.

מתי פונים לעו"ד בתחום?

 מומלץ לפנות לעורך דין בשלב מוקדם ככל האפשר. אם מדובר בפגיעה קשה, תזמון הפנייה לעורך דין תאונות דרכים הוא מכריע. הסיבה לכך היא כי בעקבות פגיעה קשה, צפוי הנפגע לשהות בביתו, לסבול מאי יכולת להשתכר, לצמיתות או לתקופה ממושכת, הוצאותיו יגדלו והוא יזדקק לטיפול תרופתי וסיעודי. לכן, תזמון הפנייה לעורך דין תאונות דרכים הוא קריטי. עורך דין לתאונות דרכים הוא עורך דין מענף הנזיקין, עם התמחות בתאונות דרכים. מנסיונו, ימליץ לנפגע כיצד עליו לפעול, ילווה אותו ויתן לו הנחיות בנוגע לפניות לרופאים, לביטוח הלאומי, כמו במקרים בהם תאונת הדרכים היתה במסגרת העבודה ולכן מוכרת כתאונת עבודה, ובכל השלבים הנחוצים לתובע, הנפגע, כדי לקדם את התביעה באופן הנכון והמסדר ביותר. אם מדובר בפגיעות קשות מאד ובאשפוזים ממושכים, יוכל עורך הדין לתבוע כבר בשלבים הראשונים לתביעה תשלום תכוף מחברת הביטוח, בטענה כי יש לכסות במיידי את ההוצאות הנחוצות לטיפול ולמחייה.

אין זה סוד כי חברת הביטוח מערימות קשיים על נפגעי תאונות דרכים, התובעים, ומנסים להפחית ככל האפשר את גובה הפיצויים. אם תנסו לקדם את התביעה לבד, קיים סיכוי סביר שהתביעה לא תתנהל לשביעות רצונכם, וזאת בלשון המעטה. עם עורך דין תאונות דרכים, מומחה בדיני נזיקין ובמיוחד בדיני תאונות דרכים, מכיר את ההתנהלות מול חברותה ביטוח ואת הדרישות השונות, תוכלו לקדם א התביעה מהר יותר, באופן מקצועי ויעיל יותר ועם סיכויים לקבלת פיצויים גבוהים ככל שניתן ובהתאם לגובה ואופי הפגיעה.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ והיכרות עם מחלקת הנזיקין במשרדנו, המונה מחלקה ייעודית ובה עורכי דין מומחים בדיני נזיקין, ועם התמחות בתאונות דרכים. תוכלו להתרשם מהידע, מהנסיון ומהייעוץ שלנו הנשען על בקיאות רבה ועל תיקים רבים שליווינו ואשר הסתיימו בהצלחות בשטח.