עורך דין נזיקין

תביעות נזיקין הן התביעות הנפוצות ביותר בימינו, זאת מאחר ותחום הנזיקין כולל בתוכו נושאים רבים ומגוונים של תביעות, כמעט בכל תחומי החיים. עו"ד נזיקין הוא עו"ד המתמחה בדיני נזיקין ויתרה מכך, מתמחה בתחומים ספציפיים בענף זה.

דיני נזיקין – תחום רחב ומורכב

לא קל להשיג היום את הצדק הראוי לרבים מאינו ללא סיוע מקצועי של עורך דין. הסיבות לכך הן רבות, החל מבירוקרטיה משמימה וארוכה מאד, דרך התנגדות של גופים מסוימים לשחרר כספי פיצויים וכלה בניצול ציני של אי ידיעת החוק מצד התובע. מסיבות אלו ורבות אחרות, ייצוג של עורך דין נזיקין הוא אקוטי במקרים רבים.

תביעות נזיקין הן תביעות העוסקות בנזק, או נזקים, שנגרמו לאדם באירוע בלתי צפוי, במהלך העבודה, בנהיגה, בעת קבלת טפול רפואי, בלכתו ברחוב וכדומה. למשל , אם אדם נפצע בעבודה, תביעת הנזיקין הרלוונטית תהיה תאונת עבודה, בעוד שאדם ניזוק בעקבות טיפול רפואי, יתבע תביעת נזיקין בתחום רשלנות רפואית. עורך דין נזיקין

זהו תחום רחב מאד, מורכב מאד, ונדרשת היכרות מעמיקה מאד של החוק בדיני נזיקין וכאמור, בתחומים הספציפיים ובפרקטיקה המעשית. אם פניתם לעורך דין נזיקין, הידוע כמומחה לדיני נזיקין ובקיא בהם, חשוב לוודא את תחום המומחיות הספציפי שלו. למשל, עורך דין המתמחה בדיני הביטוח הלאומי ומתאים לתביעות של תאונות עבודה, נכות כללית וכדומה, לא יתאים לכם אם תביעתכם עוסקת ברשלנות רפואית או בתאונת דרכים. לכן, גם אם נתקלתם בשלט על משרד עורכי דין ועליו כתוב "מומחים בדיני נזיקין", בקשו לדעת מה תחומי ההתמחות שלהם.

עורך דין נזיקין מסייע לתובע לאתר ולהשיג את כל הראיות, המסמכים, העדויות ואף את החוקים הנדרשים להוכחת צדקתו. באופן זה הם מסייעים לו להוציא את הצדק לאור ולממש את מלוא זכויותיו של התובע, המגיעות לו על פי חוק ואשר לעתים הוא אפילו אינו מודע להן, או לא מודע להן במלואן.

ההבדל בין עורך דין נזיקין בעל מומחיות בתחום הרלוונטי לעניינכם לבין עורך דין נזיקין ללא ההתמחות הנדרשת, הוא אקוטי ומתבטא בסופו של יום בכסף רב, סכום הפיצויים המגיע לכם, ואשר עורך דין מומחה ובעל נסיון רלוונטי יעשה הכל כדי לדרוש את הפיצוי המקסימלי, ובכפוף לחוק.

תביעות נזיקין וייצוג עורך דין

כאמור, תביעות נזיקין הן רבות ומגוונות. השכיחות ביניהן הן תביעות מול המוסד לביטוח לאומי, בנושאים כגון תאונת עבודה או פגיעה בעבודה, נכות כללית, החמרת מצב וכדומה, תביעות בגין רשלנות רפואית, בעיקר בתחומים העוסקים בהריון ולידה ותביעות בגין תאונות דרכים.

כל תביעה שונה מאחותה אולם המכנה המשותף בכולם הוא בחינת האחריות של אדם, גוף או מוסד שבעטיו נגרם נזק לתובע, היקף הנזק ומידת החומרה שלו. מכנה משותף נוסף, לפחות ברוב תביעות הנזיקין, הא חובת ההוכחה שחלה על התובע, הנפגע. עליו להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הפגיעה שלו, לבין הגורם המזיק. למשל, תביעת נזיקין בתחום תאונת עבודה תעסוק בשאלה אם נזק שנגרם עובד הוא כתוצאה ישירה משימוש במכשיר כל שהוא או תביעה בתחום רשלנות רפואית תעסוק בשאלה אם הנזק שנגרם למטופל הוא בעקבות ניתוח שעבר או טיפול מסוים שקיבל. התביעה היא נגד הגורם האחראי, או "בא כוחו", למשל, בתאונת עבודה לא יתבע המעסיק אלא הביטוח הלאומי, בתאונת דרכים לא ייתבע הנהג אלא חברת הביטוח וכדומה.

תפקידו של עורך הדין הוא להביא מידיעתו המקיפה את החוק, מנסיונו בתיקים אחרים ומשיקול דעת ולבנות תיק מבוסס ויציב כדי להוכיח את צדקת טענותיו של התובע, הנפגע, ולהגיע לתוצאות המקסימליות, דהיינו פיצוי כספי גבוה ככל האפשר והכרה באחריות של הגורם המזיק.

כדי להגיע לתוצאות הללו, נדרשת עמידה איתנה מאד של עורך הדין מול גופים איתנים לא פחות, כגון מוסדות רפואיים, חברות ביטוח, המוסד לביטוח לאומי ועוד. עורך הדין, לאחר שמיעת המקרה ובחינת האפשרויות, בודק תחילה האם יש עילה מספקת לתביעה. במידה וכן, יתחיל בהכוונת התובע, באיסוף ראיות ועדויות רלוונטיות, בהכנת התובע, למשל לפני התייצבות מול וועדה רפואית בהתייעצות עם בעלי מקצוע מומחים, כדי לקבל חוות דעת נוספת.

ייצוג, ליווי וייעוץ של עורך דין בנזיקין הוא חשוב מאין כמוהו, במישור המקצועי, ואף במישור הרגשי והנפשי. רוב התביעות עוסקות באנשים שנפגעו פגיעות פיזיות, כל שגרת יומם השתנתה, הם זקוקים לסיוע רפואי, סיעודי או אחר, בטחונם העצמי מתערער וכן יכולת ההשתכרות שלהם, היכולת התפקודית או חוסר וודאות לגבי העתיד לבוא. מצבים כגון אלו משפיעים גם על יכולת שיקול הדעת של התובע, על עמידותו בפני ביקורת, התנגדויות, סחבת ובירוקרטיה. תפקידו של עורך הדין הוא לשמש גם כעוגן, מקצועי ורגשי לתובע ולחזק אותו בכל הדרך המייגעת. יתרה מכך, אם נדרשת הגשת ערעור לאחר פסיקה לא מספקת, יידרשו כל כוחות הנפש והמשאבים של התובע, כדי לצלוח עוד מהמורות בדרך.

אנחנו איתך

משרדנו, אנג'ל ושות', הוא משרד בעל מחלקה מורחבת וייעודית לדיני נזיקין. יש לנו היכולת, הנסיון, הידע הרב והנחישות להוציא את הצדק אל האור, ולראיה התיקים הרבים בתחום הנזיקין בהם טיפלנו ועודנו מטפלים, בהצלחה רבה, תודות למומחיות שצברנו על רצף השנים.

אנו מספקים יעוץ ושירות מקצועי בדיני נזיקין, בתחום רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תביעות רכוש ועוד, בעזרת עורכי דין ייעודיים לכל תחום. אנו מכירים את החוק, את הדינים השונים, את הנהלים שלמוסדות וגופים כמו של הביטוח הלאומי ואחרים ופועלים בשקיפות מלאה, בנאמנות רבה ובסיוע מיטבי לכלל לקוחותינו. המונחים המקצועיים שגורים בפינו, תיקונים ושינויים בחוק לא פוסחים עלינו ואנו עובדים ברוח הזמן, לאחר שבחנו את הנסיבות והגענו למסקנה כי אכן יש עילה סבירה לתביעה.