עורך דין תאונות עבודה

תאונת עבודה היא פגיעה, מכל סוג, הנגרמת לעובד שכיר או עצמאי כתוצאה, ישירה או עקיפה, מעבודתו.

תחום תאונות העבודה הוא רחב, מסועף ואף מורכב מאד, מאחר ולא תמיד קל להוכיח את הקשר בין הפגיעה לבין מקום העבודה. ככל שהתביעה מורכבת יותר, חשוב שיהיה ליווי מקצועי של גורם מייצג, עורך דין הבקיא בדיני נזיקין בכלל ובתביעות בגין תאונות עבודה בפרט.

מהי תאונת עבודה

תחת הגדרת "תאונת עבודה" מצויות פגיעות ישירות, בעקבות אירוע בעלי אופי "תאונתי", למשל קטיעת אצבע בעקבות שימוש במכונה, שבירת אגן כתוצאה מנפילה וכיוצ"ב, מחלות מקצוע המתפתחות בעקבות העבודה, למשל, מחלת ריאות המתפתחת עקב שאיפת חומרים מסוכנים בעבודה, וכן, פגיעות מיקרוטראומה, שהן תהליך המתפתח בעקבות עבודה ממושכת, עם פגיעות, אפילו זעירות, חוזרות ונשנות אשר במצטבר גרמו נזק לעובד, כמו למשל ירידה בשמיעה עקב שנים של עבודה בתנאים רועשים. גם תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה הביתה – הינה תאונת עבודה לכל דבר ועניין.

כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לעובד, עליו להגיש תביעה, לרוב היא תהיה נגד המוסד לביטוח הלאומי ובמקרים מסוימים גם נגד חברת הביטוח, כמו למשל במצבים בהם הפגיעה התרחשה עקב רשלנות של המעסיק. אם תביעתו של הנפגע הוכרה בביטוח הלאומי כתאונת עבודה, הוא יהיה זכאי לקבל פיצוי כספי, בהתאם לחומרת הפגיעה, הפסד ימי העבודה ונכות, אם נקבעה לו ובאיזו דרגה. עורך דין תאונת עבודה - משרד עו"ד אנג'ל ושות'

נפגע בתאונת עבודה שהוא שכיר, יקבל את דמי הפגיעה להם הוא זכאי במלואם. המוסד לביטוח הלאומי יגבה ממעסיקו את סך 12 הימים הראשונים לפגיעתו.  עוד זכאי נפגע תאונת עבודה שתאונתו הוכרה ככזו, לתבוע נכות מהביטוח הלאומי. במקרים אלו יהיה עליו להתייצב בביטוח הלאומי מול ועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות לו הוא זכאי, אם בכלל. הגמלה אותה יקבל תהיה בשיעור התאם את דרגת הנכות שיקבל.

למה חשוב ייצוג ע"י עורך דין לתאונות עבודה?

תביעות של עובד שנפגע בתאונת עבודה פונות ברובן נגד המוסד לביטוח הלאומי. למוסד זה יש נהלים, חוקים ותקנות שיש להכיר אותם על בוריים, כדי לצלוח בשלום את התהליך הארוך והמייגע ולהגיע מוכנים אליו, פרקטית ונפשית. המוסד לביטוח לאומרי מעוגן, בנוסף לחוקיו ונהליו, גם בסוללה של מומחים חיצוניים היושבים בוועדות רפואיות, ובעצם גורל התובע נתון בידיהם של מומחים אלו.

נפגע המנסה לנהל את התביעה מול המוסד לביטוח לאומי באופן עצמאי, פוגע בסיכוייו להצליח בתביעה, בשל חוסר ידע וחוסר נסיון בטכניקות השונות מול המל"ל. ההמלצה היא להיוועץ בעורך דין לתאונות עבודה, המגיע מתחום של דיני נזיקין ויש לו את ההתמחות בתאונות עבודה. משמעות הדבר היא היכרות מעמיקה, מקיפה וכוללת של חוקי ודיני הביטוח הלאומי והנסיון המספיק כדי להתמודד עם מכשולים אפשריים בדרך. חשובה מאד ההכנה המקצועית של עורך דין לתאונות עבודה, במיוחד לפני ההתייצבות מול וועדה רפואית. עורך דין מקצועי יסייע לתובע להכין את הטפסים והמסמכים הרלוונטיים, יוודא שלא חסר דבר, ילווה אותו פיזית מול הוועדה הרפואית, יוודא כי הנפגע עבר את כל הבדיקות הרפואיות הנדרשות, יוודא כי הרופאים היושבים בוועדה הם רופאים המתמחים בסוג הפגיעה או מחלת התובע ויטען את הטיעונים הרפואיים והמשפטיים הנכונים מול הוועדה.

במידה שנקבעה נכות בדרגה שאינה מספקת או מתאימה לחומרת הפגיעה של התובע, ידאג עורך דינו להגשת ערר על קביעות הוועדה. כל תובע רשאי להגיש ערעור על החלטות הוועדה ברפואית, כולל המוסד לביטוח לאומי בעצמו. הערעור מוגש לוועדה רפואית לעררים שעורכת בדיקה מחודשת ומחליטה אם לאשר את החלטתה המקורית של הוועדה הרפואית, משנה אותה או מבטלת אתה כליל. גם על החלטות אלו רשאי הנפגע לערער, הפעם בפני בית הדין האזורי לעבודה, ובשאלות משפטיות בלבד. את התביעה עליו להגיש בתוך ששים יום ממועד קבלת החלטת הוועדה הרפואית לעררים.

כדי שכל התהליך הזה יהיה אפקטיבי, מוצלח ומקצועי, הכרחית נוכחות וליווי של עורך דין לתאונות עבודה.

ליווי עורך דין נדרש גם במצבים בהם קיימת החמרת מצבו של הנפגע. זאת לפי תקנה 36 לחוק הביטוח הלאומי האומרת כי לאחר ששה חודשים ממועד קביעת שיעור הנכות של הנפגע, באפשרותו לתבוע דרגת נכות חדשה, על סמך החמרה במצבו ולאחר הצגת אישור מרופא תעסוקתי.

מניסיוננו, הדרך הנכונה, היעילה והמקצועית ביותר להגשת תביעה בגין תאונת עבודה היא באמצעות עורך דין מומחה הבקיא בדיני הביטוח הלאומי, בעל ניסיון מוכח עם תובעים אחרים, כזה שיסייע להכין את כל המסמכים באופן מסודר, יוודא כי אכן יש מקום לתביעה, ייצג את התובע בוועדה הרפואית וישמש לו גם משענת נפשית, בנוסף לייעוץ המקצועי, זאת מאחר ומדובר בהליך סוחט רגשית, שאינו פשוט כלל.

משרד עורכי דין דוד אנג'ל ושות', מומחים בתביעות נזיקין, עם התמחות מיוחדת בתאונות עבודה, מזמין אתכם לקבלת ייעוץ ראשוני, להתרשם מהנסיון המוכח, מהיכולות הרבות והמקצועיות הבלתי מתפשרת של המשרד בכל הנוגע לתביעות בגין תאונות עבודה.