עורך דין ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי הוא גוף סטטוטורי הפועל על פי חוק הביטוח הלאומי. תכליתו היא הבטחת בסיס קיומי למבוטחים שנקלעו למצוקה כלכלית בעקבות פגיעה שמונעת מהם להמשיך ולהשתכר,

ומסיבות אחרות – גופניות ונפשיות שאינן קשורות למצב כלכלי קודם וכדומה. מבוטח המבקש לממש את זכויותיו הכלכליות רפואיות המגיעות לו בביטוח הלאומי, ייתקל במנגנון בירוקרטי שאיננו חף מטעויות, מסועף מאד וקשה להבנה.

כדי לצלוח בשלום את המנגנון הזה ולהצליח לקבל את כל מה שהנכם זכאים לו, מומלץ לעשות זאת בליווי עורך דין לענייני ביטוח לאומי.

ליווי מקצועי מוביל להליכים יעילים ומהירים

המוסד לביטוח לאומי הוא גוף שמטרתו להגן ולסייע לאוכלוסיות השונות בישראל במגוון דרכים ואופנים עקב נסיבות שנקלעו אליהן ויצרו מציאות חדשה למבוטחים. זהו גוף שמטרתו להגן על האוכלוסיה ועל פי רוב הוא אכן עומד בציפיות. יחד עם זאת, מאחר והחוקים, הנהלים והתקנות של המוסד לביטוח לאומי הם מורכבים ומסועפים, יכולות לעתים להתקבל החלטות שגויות בעניינו של אדם או ליפול על קוצו של יוד.

סיוע של עורך דין המתמחה בביטוח לאומי משמעו ליווי של איש מקצוע שתחום מומחיותו העיקרית היא תביעות לביטוח הלאומי. פירוש הדבר הוא כי אותו עורך דין הקדיש ומקדיש את כל זמנו ומרצו ללימוד החוקים והתקנות של הביטוח הלאומי, מכיר את כל הבירוקרטיה המייגעת והתהליכים השונים בתביעות לביטוח הלאומי ויודע להנחות את התובע כיצד לפעול, גם מול וועדות רפואיות וגם באיסוף מסמכים וראיות הרלוונטיים לתביעה.

דוגמאות לסיוע עורך דין ביטוח לאומי

עורך דין ביטוח לאומי עוסק, כאמור, בכל תביעה שפונה לביטוח הלאומי, ביניהן:

פגיעה בעבודה- ייצוג מבוטחים שנפגעו בעבדה או חלו ב"מחלת מקצוע"- מחלה שלא היתה מתפתחת לו לא עסקו בתחום בו הם עובדים. ביטוח לנפגעי עבודה מסייע לאותם הנפגעים ולפצות אותם בגין אובדן הכנסה, זמנית או לצמיתות. ייצג עורך דין ביטוח לאומי מבטיח הבנה של התהליכים העומדים בפני הנפגע התובע, איסוף מסמכים, ראיות וחומרים רלוונטיים, הכנה לקראת הוועדה הרפואית, במידה ויש צורך בכך, על מנת לקבל את מלוא דרגת הנכות המגיעה למבוטח ובמקרים בהם החלטות הוועדה אינן לשבעות רצון המבוטח- סיוע בהגשת ערעור.

נכות כללית- קצבת נכות כללית משולמת לאדם שנכותו או מצבו הרפואי מונעים ממנו להשתכר, או מפחיתים את כושר ההשתכרות שלו בלפחות חמישים אחוזים, כולל עקרות בית שיכולת התפקוד שלהם בניהול משק בית הצטמצם בחמישים אחוזים. קצבת נכות כללית נקבעת על ידי וועדה רפואית וחשוב להגיע לוועדה זו במוכנות מלאה. את ההכנות, ניסוח הטיעונים ואיסוף המסמכים, מבצע עורך דין ביטוח לאומי, שאופי הוועדות והתנהלותן מוכר לו היטב.

עוד מייצג עורך דין ביטוח לאומי מבוטחים התובעים לקבל גמלת סיעוד, גמלת ניידות, קצבת שירותים מיוחדים ועוד. עורכי דין ביטוח לאומי

עורך דין בתחום זה מכיר ומודע לדרך בה יש לנהל את התביעות מול המוסד לביטוח לאומי. לעתים, הדרך לקבלת הפיצויים למבוטח, על אך העובדה כי אין עוררין שהוא זכאי לקבלם על פי חוק, היא רצופה במכשולים וקשיים רבים. לעתים ההליך הוא מתסכל ומייאש ולעתים, אי היכרות עם החוק ותקנוני הביטוח הלאומי יכול המבוטח להתקל אפילו בהתנגדות לתביעותיו. מסיבה זו ואחרות, חשוב להיוועץ בעורך דין ביטוח לאומי, שמעודכן גם בשינויים בחוקי המוסד הזה, הוא אובייקטיבי ומשמש עוגן יציב ומקצועי לתובע.

עורכי דין מומחי ביטוח לאומי מורשים להצטרף לתובע בוועדות הרפואיות, נתון חשוב מאין כמוהו, מאחר והמעמד הוא קשה וטעון ולעתים התובע לא מצליח לפרט את בעיותיו וקשייו בבהירות ובאופן המניח את הדעת.

ייצוג מקצועי כולל את בחינת החומרים הרפואיים של הביטוח כולל הערכת סיכויי התביעה, הפנייה לבדיקות רלוונטיות נוספות במידת הצורך, ליווי אישי של עורך דין בוועדות הרפואיות, פיקוח על התנהלות הוגנת של הוועדה, או כל גרם אחר בביטוח הלאומי, כלפי התובע, הגנה על זכויות התובע

כשהנסיון עושה את ההבדל

משרד עורכי דין דוד אנג'ל מעניק שירותי ייעוץ וליווי משפטי בתחומי הביטוח הלאומי מזה שנים רבות ובעל ניסיון מוכח. המשרד מטפל, באמצעות מחלקת הנזיקין שבו, בתביעות הקשורות למימוש זכויות בביטוח הלאומי בעקבות פגיעה בעבודה, אובדן כושר עבודה,תביעות גוף ומחלות עוד. 

צוות מחלקת הנזיקין במשרד כולל עורכי דין מנוסים שתחום התמחותם הוא בתביעות ביטוח לאומי ותביעות נזיקין אחרות, וכן עורכי דין משרד הפנים שמתמחים בייצוג מול משרד הפנים. עורכי הדין מלווים את התובע בכל השלבים, החל מהגשת התביעה לביטוח הלאומי ועד לסיום התביעה, כולל ייצוג בוועדות רפואיות, הגשת ערעור במידת הצורך וטיפול במצבים מתמשכים, כמו למשל החמרת מצב.

אנו עושים הכל כדי שהתובע יקבל את הפיצוי המקסימלי המגיע לו ובהליך מהיר ככל האפשר. נסיוננו הרב, הידע והבקיאות של עורכי הדין המתמחים במגוון התביעות, מביאים אותנו להצלחות מוכחות גם בתביעות מורכבות ורגישות. המוסד לביטוח לאומי הינו גוף גדול ומסועף ולו תקנות וחוקים שקשה מאד להכירם, להבין את המשמעות וההשלכות שלהם ולפעול לפיהם. מקרים רבים של תובעים שהחליטו לתבוע את הביטוח הלאומי הסתיימו במפח נפש, כאשר משמעות הדבר היא הפסד כספי ניכר.

אנו פועלים כדי להוציא את הצדק לאור ולסייע  לתובע לקבל כל זכות המגיעה לו, במינימום זמן ומקסימום יעילות.