רשלנות רפואית באבחון מחלה קשה

אבחון שגוי שלמחלה קשה או איחור באבחון שלה הם עילה לתביעת רשלנות רפואית. מחלה שה משמעה מחלה שהיא סופנית, גידול ממאיר וסוגי מחלות המעמידות את החולה בסכנת חיים. מה עושים במצבים בהם יש חשד לרשלנות רפואית באבחון מחלה קשה או איחור באבחון שלה וכיצד יש לנהוג במקרים אלה?

אבחון מוקדם יכול להציל חיים!

אנשים שמופיעים אצלם תסמינים שונים שמעידים על בעיה גופנית, בעיה במערכת החיסונית, תפקודי איברים וכדומה, פונים לבדיקה כדי להבין אם קיימת מחלה או הפרעה בתפקוד מערכות הגוף. במצבים כאלו אמור הרופא המטפל או הרופא המומחה לערוך רשימה של אותם התסמינים, להפנות לבדיקות רלוונטיות ולקבל תמונת מצב כוללת כדי להחליט על דרכי הטיפול הנדרשים למטופל. ככל שהרופא יהיה יסודי יותר ומהיר יותר, יימנע אבחון מאוחר של מחלות, גידולים או הפרעות בתפקודי הגוף שיש בהם סכנת חיים למטופל.

הליך הבדיקה הראשונית שמטרתה למצוא את הגורמים למחלה או שלילתם, קרוי בעגה המקצועית הרפואית אבחנה מבדלת. התהליך מתבצע על ידי סדרת בדיקות שמטרתן לשלול גורמים אפשריים לתסמינים אותם מתאר החולה ולהגיע, לאחר שלילת הגורמים זה אחר זה, לגורם המתאים ביותר לתסמין המדובר. מציאת הגורם הרלוונטי והספציפי למחלה שנתגלתה הוא ההליך המשלים והוא נקרא אטיולוגיה.

לאחר האבחון המקיף ומציאת הגורם הרלוונטי למחלה, על הרופא להחליט על אופן הטיפול שיתאים לתסמינים ויתמודד עימם, מציאת המקור לאותם התסמינים, למשל חשיפה לחומרים מסרטנים, קשירת סרטן ריאת לעישון והתחלה מיידית של טיפול, בהתאם להסטוריה הרפואית של המטופל, רגישויות אם יש ונתונים נוספים. אם היה איחור באבחנה של מחלה קשה ספציפית, או גידולים מסוכנים, הרי שזוהי עילה סבירה לקיומה של רשלנות רפואית. המשמעות באיחור אבחון מחלה קשה הוא אלמנט הזמן. ככל שתאובחן המחלה הקשה מהר יותר, כך יגלו הסיכויים לטפל בה בזמן ולהציל חיים.

הבדל של חיים ומוות

החשיבות של אבחון מחלה קשה, סופנית וקיומם של גידולים שונים היא קריטית. גידול ממאיר אשר מתגלה בשלב מוקדם שלו, לפני שהחל לשלוח גרורות לחלקי גוף נוספים הוא בר טיפול ועם סיכויי החלמה גבוהים.  רשלנות רפואית באבחון מחלה

כדי לאתר קיומם של גידולים נדרשת סדרת בדיקות, דוגמת אם אר איי, סי טי, ערכי בדיקות דם ושתן ובדיקות נוספות. על הרופא הבצע כמה שיותר בדיקות ובזמן מהיר, כדי להגיע כמה שיותר מהר וכמה שיותר במדויק לזיהוי הגורמים לתסמינים ואבחון המחלה מנה סובל המטופל, במיוחד כאשר קיים חדש למחלה קשה או לגידול. אם הרופא מתרשל באבחון או מאבחן את המחלה הקשה באיחור, תפקודו נחשב לרשלני, גם אם האבחון המאוחר לא גרם למות החולה. עדיין, יכול החולה לטעון כי משך הטיפול שניתן לו היה ארוך יותר מאחר והתחיל באיחור, תוחלת החיים שלו התקצרה וזמן החלמתו היה ממושך יותר ומלווה בסבל.

כשחולה/מטופל מוכיח את קיומם של כל אלו, דהיינו, רשלנות רפואית באבחון מחלה קשה, הוא יכול לדרוש מהרופא פיצויים.

תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון מחלה קשה

כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלה קשה או איחור באבחנה, רצוי מאד להיעזר בשירותי עורך דין, שמספק גם שירותי יעוץ של רפא מומחה בתחום המדובר.

על התביעה להוכיח את הרשלנות של הרופא המטפל, לפי התסמינים שהוצגו בפניו והיו אמורים לעורר את חשדו בדבר קיום מחלה קשה או גידולים, לפי תוצאות הבדיקות, כמו הופעתם של גידולים צילומים או ערכי בדיקת דם המעוררים חשד. במקרים כאלו תוכיח התביעה כי הרופא המטפל התרשל בתפקידו, בביצועיו ובמקצועיות שלו, לא זיהה את היתכנות המחלה, את הגידול, או זיהה גידול אולם לא את עצם היותו גידול ממאיר ובכך נגרם לחולה נזק גופני, נפשי, רגשי וכספי. לפיכך זכאי המטופל לקבלת פיצויים מהרופא הרשלן, או המוסד הרפואי בו התבצע הטיפול, או שניהם יחד.

ליווי של עורך דין המתמחה ובקיא בתחום הרשלנות הרפואית בכלל ורשלנות רפואית באבחון מחלה קשה בפרט, תסייע למטופל לצלוח את הדרך הקשה המצפה לו, את ההוכחות שעליו לספק בדבר הנזק שנדרם לו עקב אבחון מאוחר או אי אבחון בכלל ואיסוף העדויות הנדרשות כדי להוכיח את דבריו. עורך דין מקצועי יצרף חוות דעת של רופא מומחה עם הערכת הנזקים שנגרמו למטופל, יציג את השתלשלות האירועים, ויהווה עוגן ומשענת, גם רגשית, למטופל.

אם יש בכם חשד כי התקיימה רשלנות רפואית במהלך אבחון מחלתכם, אין כל סיבה שתער את ההליך לבד. את זכאי לפיצוי ועל הרופא המתרשל לתת את הדין על מעשיו. צרו קשר עם משרד עורכי דין דוד אנג'ל וקבלו יעוץ, ליווי וסיוע מקצועי, של משרד מוביל בתחומו, בעל נסיון, ידע ומוניטין רב בענף תביעות נזיקין, ביניהן רשלנות רפואית.