רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה מתייחסת לטיפול שמקבלת היולדת החל מרגע הגיעה לבית החולים כדי ללדת. עם קבלתה לבית החולים מחויבת הצוות הרפואי של בית החולים לבצע בדיקות שונות על אף קיומן של רשומות מעקב ההריון, בין היתר בדיקות אולטרסאונד, מוניטור, הערכת משקלו של העובר, בדיקות שתן, דם וסוכר בדם וכן בדיקה וגינלית. בדיקות אלו משמשות את הצוות הרפואי של בית החולים כדי לוודא שליולדת ולעוברה שלום ולקבל רמזים על הלידה הצפויה ואופייה. למשל, אם יימצא העובר גדול במיוחד, תישקל האפשרות לניתוח קיסרי. במידה שהצוות הרפואי לא נתן דעתו על הנתון הזה ובעקבות כך נגרם נזק, ליולדת או לעובר, מדובר בעילה לתביעת רשלנות רפואית בלידה.

רשלנות רפואית בלידה – פוטנציאל לנזקים בלתי הפיכים

במהלך הלידה על הצוות הרפואי להיות כל הזמן עם יד על הדופק, תרתי משמע, ולהיות מוכן לתרחישים שונים בלידה. למשל, עובר שנתקע בתעלה, עובר שמצוי במצוקה וכדומה. מצבים אלו דורשים התייחסות מיוחדת והפעלת שיקול דעת מקצועי ואחראי. במידה ולא נעשה כך וליולדת, לעובר או לשניהם נגרם נזק, הרי שמדובר ברשלנות רפואית בלידה.

בכלל, ניהול הלידה החלטות הצוות הרפאי על האופן בו היא תנוהל חייבות להסתמך על התייעצות עם מומחים ורופאים נוספים. חובת הצוות המיילד להציג בפני היולדת את המסקנות וההחלטות, כולל הסברים על המשמעות וההשלכות של המלצתם ולפרוס בפניה את ההליכים הרפואיים החלופיים, עם הסבר על המשמעות וההשלכות שלהם. אם הצוות הרפואי מחליט החלטות שגויות, עלול להגרם נזק משמעותי ובלתי הפיך, לגרום למומים בתינוק או לפגוע ביולדת. כל אלו הם דוגמאות קלאסיות לרשלנות רפואית בלידה. כמו כן, היעדר של רופא מחדרה של יולדת בזמן שמסתמנת בעיה, למשל מצוקה עוברית, נחשב לרשלנות רפואית, מאחר ואם רופא לא נמצא לצידה של יולדת ברגע קריטי, עלול בפועל להיגרם לה ולתינוקה נזק בלתי הפיך.רשלנות רפואית בלידה

ייצוג משפטי הולם – קריטי להצלחה

אם קיים בכם חשד כי חוויתם על בשרכם רשלנות רפואית בהריון ובלידה, זה הזמן ליצור קשר עם עורך דין בעל נסיון בתחום, מתמחה ברשלנות רפואית בכלל, וברשלנות רפואית בהריון ולידה בפרט.

לא קל להוכיח רשלנות רפואית בהריון ובלידה, שלא לדבר על המטען הרגשי הכבד המונח על כתפי ההורים. לא רק זאת, לא כל נזק בלידה נחשב לרשלנות רפואית בלידה ולא כל היזק בהריון הוא בר פיצוי בבתי המשפט. לכן, חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה ולוודא עימו, טרם הגשת התביעה אם אכן יש עילה לתביעת רשלנות רפואית, האם אותה רשלנות גרמה לנזק שהוא בר תביעה, האם ישנו קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית במהלך הלידה לבין הנזקים שנגרמו ליולדת ולתינוק ומתי כדאי בכלל להגיש תביעה כזו. זה המקום להיוועץ עם עורכי דין המתמחים בתחום רשלנות רפואית בהריון ובלידה, כדי לקבל יעוץ מקצועי, לעשות סדר בדברים, לאסוף את כ התיעוד הרפואי הרלוונטי ולקבל חוות דעת לרופא מומחה העובד עם משרד עורכי הדין ויוכל לשפוך אור אובייקטיבי ומקצועי על הנושא. עורך דין המתמחה בתחום יוכל להוכיח אם קיים קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית לבין הנזקים שנגרמו ובכלל, לקבל הכוונה מלאה אם כדאי להגיש תביעה בכלל, ומה סיכויי ההצלחה שלה, בהתחשב גם בעומס הנפשי הרב הקיים אצל התובעים.

את התביעה יכולים להגיש ההורים, ביחד או בנפרד והילד. ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בהריון ובלידה עד שבע שנים מהמקרה, אולם ישנם גם חריגים המאפשרים את הארכת תקופת התביעה, ביניהם כיל הילוד, שאם ירצה לתבוע באופן עצמאי, באפשרותו לעשות כך בהגיעו לגיל 18, התיישנות שלא מדעת ועוד.

אין כל סיבה והצדקה, למרות האפשרות להגיש תביעה גם שנים לאחר המקרה, להתמהמה עימה. חשוב להגיש באופן מסודר את התביעה, בליווי וייצוג עורך דין מומחה, כשהמקרה והנסיבות עדיין טריים בזכרון, מאחר וכל פרט חשוב. בנוסף, ומאחר ומדובר בפיצוי כספי שעשוי להיות גבוה, יכולים ההורים להיעזר בו לצורך מתן טיפול רפואי הולם לילדם שנפגע במהלך ההריון או בלידה, ולהקל עליו. סיבה חשובה נוספת היא כי במהלך השנים כללה רשומה רפואית כל שהיא להיאבד, בשוגג או שלא בשוגג, עלולים להתבצע שיניים בתיק הרפואי, או אלי יחולו חוקים חדשים בנושא רשלנות רפואית. לכן, אם עולה בליבכם ולו צל צילו של חשד להתנהלות רפואית לא תקינה, במהלך ההריון או בלידה, פנו ללא דיחוי לעורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית וקבלו את כל המידע, היעוץ וההכוונה, גם המורלית, לה אתם זקוקים.

משרדנו מתמחה ומנוסה בתביעות רשלנות רפואית ובפרט רשלנות בהיריון ולידה. לפרטים נוספים/בירור מקרה הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר ונעשה כל מאמץ לסייע וללוות אתכם במידת הצורך בתהליך.  רפואה שלמה.