תאונת דרכים של הולך רגל

להיות מעורב בתאונת דרכים, בוודאי בתור הולך רגל פגיע וחסר ישע, הוא גורם לחץ וטראומה משמעותי ומרכזי ומכיוון שאפשר להיזהר, להתנהל באחריות ולשים לב למתרחש על הכביש אך אי אפשר להיות אחראי על התנהגות הנהגים ועל מצב כלי הרכב שלהם, הרי שתאונות דרכים רבות מתרחשות מתוך טעויות אנוש, ללא כוונה מוקדמת ובפתאומיות. תאונת דרכים של הולך רגל היא, לרוב, תאונה המלווה הן בטראומה גופנית ופיסית והן בטראומה נפשית, אלמנטים שמונעים, בהכרח, המשך התנהלות נורמטיבית ושגרתית של מהלך החיים ודורשים קבלת סיוע כלכלי מיידי לצורך טיפולים, פרנסה, שיקום והחלמה, סיוע שמתקבל באמצעות חברות הביטוח במה שמכונה "תשלום תכוף". במרבית המקרים, חברות הביטוח מקדימות תשלום תכוף אפילו ללא צורך בפניה לבית המשפט, אך לעיתים יש צורך בפניה לבית המשפט בבקשה לתשלום תכוף (תשלום על חשבון).

התנהלות משפטית מול גורמי ביטוח

במקרים רבים, נפגעי תאונות דרכים צריכים להגיש תביעות לקבלת פיצויי נזיקין כנגד גורמים מוסדיים וביטוחיים כגון המוסד לביטוח לאומי, קופות החולים ואפילו כנגד חברת הביטוח שלהם עצמם. למעשה, הולכי רגל הנפגעים בתאונות דרכים הם קורבנות מרכזיים של הגופים הללו, ובנוסף לפגיעה ולטראומה שחוו בזמן התאונה, לכאבים שהם חווים לאחריה ולטיפולים המפרכים והקשים שמצפים להם, הם צריכים להתמודד גם עם חשדנות, ספקות ורצון להתמקח ולצמצם את סכומי הכסף המגיעים להם.תאונה של הולך רגל

על מנת להבטיח את הצלחת התביעה ואת סיכוייה, על הנפגע, או, במקרה שהוא אינו מסוגל לכך, על משפחתו, להקפיד על מספר נקודות ופעולות חשובות וחיוניות ובראשן קבלת טיפול רפואי. גם אם נראה כי לא נגרם כל נזק פיסי, בולט או פנימי, הרי שאי אפשר לדעת בוודאות מה מתחולל בגוף ובנוסף, אישור רפואי על פנייה לחדר מיון או על אשפוז להשגחה יהיה רלוונטי בשלבים מתקדמים של התביעה כנגד הגורמים הביטוחיים והסוציאליים השונים. נקודה נוספת היא פנייה לגורם משפטי מוסמך המתמחה בדיני נזיקין ובתאונות דרכים על מנת שהוא יפתח בהליכי תביעה כנגד חברת הביטוח של הפוגע ויוכל להתמודד עמה ועם חוקריה.

האם הנפגע יכול להיות האחראי לתאונה?

בתאונת דרכים בה נפגע הולך רגל אין ממש חשיבות או משמעות לשאלת האשם או האחריות וגם אם הולך הרגל נהג שלא באחריות הנדרשת או שלא עמד בכללי ההתנהגות בכביש, עדיין הוא יהיה זכאי לפיצוי מלא מחברת הביטוח של נהג הרכב הפוגע. חברת הביטוח תהיה חייבת לשלם פיצויים לנפגע בהתאם לגובה הנזק המיידי והמשוער ולא לפי היותו אשם או לא.

פן נוסף של תאונות בהן מעורבים הולכי רגל הוא הפן של תאונות "פגע וברח", תאונות בהן הרכב הפוגע נוטש את הזירה ואת הנפגעים וממשיך בדרכו ללא עצירה, הגשת עזרה וסיוע וכמובן ללא המתנה לכוחות המשטרה. במצב מעין זה, מעבר להיותו עבירה פלילית חמורה, אין לנפגע אפשרות לקבל את פרטי הפוגע ואת פרטי הביטוח שלו ולכן גם יכולתו לקבל סיוע כלכלי מיידי נפגעת באופן מהותי. למקרים מעין אלו קיים תאגיד ציבורי מיוחד בשם "קרנית", תאגיד שהוקם על פי חוק "פיצויים לנפגעי תאונות דרכים", במטרה לפצות הולכי רגל נפגעי תאונות דרכים שנבצר מהם לתבוע את חברת הביטוח של הפוגע מכל סיבה שהיא, בין אם בגלל פגע וברח ובין אם בגלל שלפוגע לא היה רישיון נהיגה או ביטוח חובה.

אופן הגשת תביעה לתאגיד "קרנית"

הגשת תביעה לקרן הפיצויים "קרנית" דומה, בכללותה, לכל תהליך הגשת תביעת ביטוח לשם קבלת פיצויים. על הנפגע להגיש את שמותיהם ופרטיהם של כל המעורבים בתאונה, כולל עדי ראיה לתאונה, את כל המסמכים הרפואיים שנאספו עד למועד הגשת התביעה והמשך איסוף מסמכים גם לאחריה, רישום ותיעוד מדויקים של כל האירועים שקדמו והתרחשו במהלך התאונה, כולל מתן פרטים מזהים מפורטים, ככל הניתן, של הרכב הפוגע וטופס הגשת תלונה למשטרת התנועה על התאונה.

שוב, למרות שאין חובה לעשות זאת, מומלץ ביותר לפנות למשרד עורכי דין המתמחה בטיפול במקרים מעין אלו, על מנת להיוועץ ולהיעזר בידע ובניסיון של אנשי המקצוע שלו. ככל שיקדים הנפגע ויפנה לייעוץ משפטי, כך יכולתו לזכור את הפרטים לאשורם, להבטיח את מהימנותם ולספק לעורכי הדין עילות מספיקות להגשת תביעה יעילה ומהירה תהיה אופטימאלית ואפקטיבית יותר. הנטייה האנושית של מרביתנו, כבני אדם, היא לדבר ולפרוק את תחושותינו ומצבנו לכל מי שרוצה או מבקש לשמוע, בעיקר לאחר טראומה כמו תאונת דרכים, ולאחריה יפנו אלינו רבים לשם קבלת פרטים ותיאור של מה התרחש, איך התרחש ובעיקר באשמת מי, ולמרות הרצון והפיתוי לשתף ולשחזר, כדאי מאוד שלא לעשות זאת ללא קבלת ייעוץ משפטי מקצועי וללא הבנה כי כל דבר שנגיד יוכל לשמש דווקא נגדנו בעת התדיינות משפטית או הגשת תביעה לחברת הביטוח. הפניה לעורך דין אינה רק פניה לצורך הגשת תביעה נכונה, אחראית ומקצועית אלא גם, ובעיקר, על מנת להסיר מהנפגע וממשפחתו את העול הכרוך בחזרה על פרטי המקרה, בשחזור מדוקדק של מהלך האירוע ובסיכון לומר משהו שלא ייטיב או יסייע לקבלת פסק דין משפטי או תוצאה חיובית כתוצאה מהגשת התביעה.

משרדנו מייצג לא-מעט מקרים של תאונות המעורבים בהם הולכי רגל, הן מול חברות הביטוח והן מול "קרנית". לכל שאלה/ייעוץ/בירור בנושא זה – הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת.