תביעה אזרחית נגררת לפלילים

משפט פלילי המתנהל נגד נאשם הוא משפט שבו המדינה ובעת כל אדם שעבר עבירה שפוגעת בסדרי החברה התקינה וגרם לנזק כלשהו לאדם אחר. אם ירשיע בית המשפט אדם זה הוא יגזור עליו עונש כלשהו, ממאסר בפועל ועד מאסר על תנאי, ועוד סנקציות שונות כאשר אחת מהן יכולה להיות תשלום קנס למדינה או במקרים מסוימים גם לנפגע העבירה.

 

במשפט כזה מייצג את הנאשם עורך דין פלילי והוא מספק לו הגנה. כך קורה שפעמים רבות הקרבנות ומשפחותיהם אינם מרגישים שנעשה עמם צדק במשפט, גם אם הורשע העבריין והם לא קיבלו פיצוי ראוי כתוצאה מההליך המשפטי. הם עצמם לא יזכו לקבל את קרוב משפחתם בחיים שוב, במקרה של רצח, למשל, או את בריאותם או רכושם.

כיצד לקבל פיצוי בגין המשפט הפלילי של מי שפגע בכם?

בדיוק למקרים כאלה יש מקום להגיש מטעמכם כנפגעי העבירה תביעה אזרחית נגררת לפלילים. זוהי תביעה אזרחית לכל דבר שאתם רשאים להגיש, להבדיל ממשפט פלילי כאמור, שבה תוכלו לדרוש את הפיצוי שמגיע לכם כתוצאה מהפגיעה שנפגעתם בגין אותה עבירה פלילית. תביעה זו תוגש בשמכם לאותו בית משפט שגם דן במשפט הפלילי ואפילו בפני אותו הרכב שופטים.

 

הסיבה פשוטה: קיצור הליכים ומניעת סבל נוסף מקרבנות המעשה הפלילי. השופטים כבר מכירים את הראיות ואת המקרה, דנו בו והרשיעו אותו, ולכן לא תצטרכו לעבור סבל נוסף של עינוי הדין עד שתקבלו את הפסיקה שמעניקה לכם פיצוי ראוי. יש לדעת עוד כי גם אם זוכה הנאשם במשפט הפלילי תוכלו להגיש תביעה זו משום שרף ההוכחה במשפט האזרחי נמוך יותר ואינו עומד מעל לכל ספק.

 

בעוד שבמשפט פלילי יש צורך בכ-90% ודאות על מנת להרשיע את הנאשם, במשפט האזרחי – נזיקי שמתנהל נגדו בתביעה הנגררת יש לשכנע את בית המשפט בסבירות של למעלה מ- 50% על מנת להיות זכאים לפיצויים בגין הנזקים שגרם הנאשם (או מי שהורשע). אנו ממליצים לנקוט בדרך משפטית זו מכיוון שסיכויי הצלחתה גבוהים ביחס להגשת תביעה נפרדת, בבית משפט אחר, כנגד הנאשם.

סכומי התביעה האפשריים

אנחנו שומעים מדי פעם על סכומי פיצויים דמיוניים כמעט שפוסקים בארה"ב במקרים כאלה, ועקרונית אפשר לבקש ולדרוש כל סכום שהוא בתביעה אזרחית נגררת לפלילים. אין הגבלה על הסכום, כמובן שהנ"ל בכפוף לדרגת בית המשפט (בבימ"ש שלום – הסכום הינו מוגבל על ל- 2.5 מיליון ₪). אנסים ורוצחים ישלמו פיצויים גבוהים בהרבה ממה שנקבע בהרשעה הפלילית בתשלום הקנס המוגבל בהיקפו. בדיוק בשביל זה נועד ההליך האזרחי ומומלץ גם לנצל אותו לטובתכם בעזרת עורך דין פלילי כאשר הנ"ל מנוסה גם במישור האזרחי. פיצוי גבוה זה מגיע לקרבנות על הנזק הסופי והמלא שנגרם להם ולכן הוא יכול להיות גבוה יותר בהרבה.

כדי לנהל את ההליך מומלץ להיעזר בעורך דין מתמצא בחומר ובתיק, בכל דקויות החוק והסעיפים שלו ויוכל להכין את התביעה האזרחית בתוך שלושה חודשים מרגע שפסק הדין חלוט, כחוק.

משרד עורכי דין דוד אנג'ל מנוסה בתביעות כאלה. מתוקף ניסיוננו יהא באפשרותנו  לייעץ לכם על באיזה נזק נוסף אפשר להגיש תביעה נזיקית נגררת גם במקרים של הרשעות פליליות ועבירות נוספות שאינן פליליות, ומומלץ להתייעץ בטרם הגשת תביעה שכזו על מנת לקבל את מקסימום הפיצוי המגיע לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *