זכויות נפגעי תאונות דרכים בקופות החולים

תאונת דרכים היא אירוע לא צפוי ופתאומי. הן יכולות לגרום לפציעות גופניות קשות ואף לפגיעה נפשית, שלא לדבר על הפן הכלכלי שעובר טלטלה לא קטנה, עקב השינוי הפתאומי במצב, אובדן כושר ההשתכרות והתגייסות המשפחה כולה לסייע ולטפל בפצוע.

על פי חוק זכויות נפגעי תאונות דרכים הם זכאים למגוון רחב של הטבות והקלות, ביניהן גם בקופות החולים.

 

מהן זכויות מבוטחי קופות החולים במקרה של תאונת דרכים

אדם שנפגע, זכאי, על פי חוק זכויות נפגעי תאונות דרכים לקבל מקופות החולים סיוע מגוון:

  • פינוי לבית החולים: מי שאחראי, החל משנת 2010 על פינוי הנפגע בתאונה לבית החולים הן קופות החולים וגם חברות ביטוח פרטיות. מימון קופת החולים של האמבולנס כולל גם אמבולנסים של נט"ן או אט"ן. יצוין שקופת החולים תממן את פינוי הנפגע לבית החולים רק אם אושפז לאחר מכן, אולם באמבולנסים של נט"ן או אט"ן ישולם הפינוי על ידי קופת החולים גם אם לא היה אשפוז.

 

  • טיפולים רפואיים במסגרת סל הבריאות: קופות החולים אחראיות לטיפול בנפגעי תאונות דרכים. הנפגעים זכאים לקבל את כל הטיפולים הרפואיים אשר כלולים בסל הבריאות, זאת על חשבון קופת החולים שהם מבוטחים בה.

 

זכויות נפגעי תאונות דרכים בקופת חולים

זכויות נפגעי תאונות בקופת חולים

 

  • השתתפות עצמית: נפגעי תאונות דרכים לא נדרשים לשלם דמי השתתפות עצמית לטיפולים שכלולים בסל הבריאות הממלכתי. מדובר בטיפולים שהם זקוקים לקבל בעקבות ובגלל התאונה.

 

  • טיפולים רפואיים מחוץ לסל הבריאות: עבור חלק מטיפולים אלו אחראית קופת החולים, למשל סבסוד מכשירי עזר רפואיים, החזרים על מכשיר שמיעה וכדומה.

במילים אחרות, נפגעי תאונות דרכים פטורים מתשלום עבור תרופות להן הם זקוקים בעקבות התאונה, ובתנאי שהן מצויות בסל התרופות. הם זכאים גם לקבל טיפולים ובדיקות במכונים שונים  של הקופה, ולקבל יעוץ אצל רופאים מקצועיים, ללא תשלום השתתפות עצמית.

 

אופן מימוש הזכאות

נפגעי תאונות דרכים, כאמור, זכאים לפטור מתשלום היטל או השתתפות עצמית בקבלת כל טיפול רפואי שקשור לתאונה.

כדי לקבל את הפטור יש למלא טופס בקשה להחזר תשלומי השתתפות עצמית או היטל והצהרה על מעורבותכם בתאונת דרכים, כולל מסמכים שונים שתתבקשו להציג בקופת החולים, כל אחד לפי תתנאי הקופה שלו, שמפורטים באתרי קופות החולים השונות או נמסרים בעל פה במזכירות הקופה.

כדי שתוכלו לממש את זכויותיכם בקופות החולים עליכם לגשת למשטרה ולדווח על התאונה. זכרו להביא עימכם תעודת ביטוח חובה, רשיון נהיגה, תעודת זהות, צילום גליון שחרור מבית החולים ופרי כלי הרכב שהיו מעורבים בתאונה.

בהמשך אתם תדרשו להציג בפני קופת החולים שלכם גם אישור משטרה ממוחשב בדבר התאונה.

אם פניתם בעקבות התאונה למיון או למוקד ויש לכם אישור מהמשטרה תהיו פטורים גם מתשלום בגין הביקור, את בתנאי שהפנייה התקיימה בתוך שבעה ימים ממועד התאונה.

זכרו שאתם זכאים לקבל, מן הסתם, גם הטבות ופיצויים כספיים מחברת הביטוח בו מובטח רכבכם בביטוח חובה.

לקבלת סיוע, ליווי ומימוש כל הזכויות המגיעות לכם בקופות החולים, עומד לרשותכם משרד עורכי דין תאונות דרכים דוד אנג'ל, עם נסיון רב שנים בתביעות נפגעי תאונות דרכים ועם היכולת לקצר תהליכים ומימוש זכויותיכם במלואן.

* למאמר על רשלנות רפואית של קופת חולים לחץ כאן —>

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *