תאונות רכיבה על סוס

פגיעות כתוצאה מרכיבה על סוסים יכולות להתרחש הן לרוכב עצמו והן להולך רגל שהיה בקרבת מקום ונפגע מהסוס. לנפגעים יש זכויות רבות, ביניהן הזכות להגיש תביעת נזיקין.

 

פגיעות מרכיבה על סוסים

הפגיעות השכיחות ביותר כתוצאה מרכיבה על סוס הן במסגרת לימוד או פעילות ספורטיבית במועדון או חווה לרכיבה על סוסים, במסגרת רכיבה פרטית, במסגרת העבודה וכן הולכי רגל שנפגעו מסוס שנבהל, רוכבו איבד עליו שליטה וכדומה.

מועדון או חוות סוסים לימודית/טיפולית, הוא מקום בו מתקיים לימודים ואימוני רכיבה על סוסים באמצעות מדריכי רכיבה מוסמכים לכך ובעלי נסיון.

במקרה בו נפגע רוכב במסגרת כזו, ניתן להגיש תביעה למספר גורמים:

  • ספורטאים- אם מדובר ברוכב על סוס במסגרת פעילות ספורטיבית כגון אימון, הוא מוגן בביטוח תאונות אישיות של אגודת הספורט שמחויבת לספק ביטוח זה לכל ספורטאי.

כמו כן יכול הנפגע לתבוע את מועדון הספורט/הרכיבה, בו התקיים האימון, זאת במקרה בו התאונה התרחשה כתוצאה מרשלנות של המקום, למשל האימון לא ניתן על ידי מדריך מוסמך, ההורים לא חתמו על אישור לקיום הפעילות (אם מדובר בקטין), במקום לא היו אמצעי הבטיחות הנדרשים וכדומה. יצוין כי תביעות נזיקין מסוג זה מצריכות ייעוץ מגורם משפטי מוסמך מאחר וחובת ההוכחה במקרה של רשלנות חלה על התובע.

תאונת רכיבה על סוס

רכיבה על סוסים

  • תלמידים- קטינים עד גיל שמונה עשרה מבוטחים בביטוח תאונות אישיות תלמידים. ביטוח זה מספק להם כיסוי ביטוחי עשרים וארבע שעות ביממה, בכל יום בשנה ולא משנה היכן התרחשה התאונה. כך שאם תלמיד נפצע במהלך רכיבה על סוס מעבר לשעות הלימודים, הוא זכאי לקבלת פיצוי בגין כל אירוע תאונתי, הכולל פיצוי חד פעמי מחברת הביטוח, בהתאם לדרגת הנכות שנגרמה לו בעקבות התאונה ולהטבות נוספות.

 

  • ספורטאי שהוא גם תלמיד– אם הנפגע הוא תלמיד שנפצע במסגרת פעילות ספורט, באפשרותו לתבוע הן את ביטוח תאונות אישיות לתלמיד והן את ביטוח תאונות אישיות לספורטאים של אגודת הספורט.

 

תביעות נזיקין בגין רשלנות

תאונה עקב רכיבה על סוס שנגרמה בשל רשלנות של צד שלישי היא עילה לתביעה נגד צד זה. למשל, הרוכב רכב באזור בו נחפרו בורות ולא הושם שילוט המתריע מפניהם וכדומה. במקרים אלו ניתן יהיה לתבוע את הגורם שאחראי לחפירת הבורות מבלי לכסותם או לפחות להתריע באמצעות שילוט בולט וברור.

 

 

 פגיעת הולך רגל מסוס

אם עובר אורח נפגע מסוס עומדת לו הזכות לתבוע את רוכב הסוס עצמו וכן את המועדון, חווה , הקייטנה וכדומה. כמו כן, אם אדם הלך ברחוב ונפגע מסוס דוהר, הוא יוכל לתבוע את הרשות המוניציפלית בה דהר הסוס.

 

 

 תאונה בעבודה עקב רכיבה על סוס

אם התרחשה התאונה במסגרת העבודה, יכול הנפגע לתבוע גם את המוסד לביטוח לאומי שיכיר בו כנפגע בעבודה. במקרה והוא הוכר כנפגע בעבודה הוא זכאי לקבל דמי פגיעה בעבודה שמטרתם לכסות את התקופה בה לא עבד למחייתו וכן, בהמשך, לאחר שתקבע לו דרגת נכות, יקבל גמלת נכות מעבודה שהיא חודשית ולמשך כל ימי חייו.

כמו כן יכול הנפגע בעבודה לתבוע גם את המעסיק, אם יוכיח שהוא התרשל בקיום הוראות ושמירה על בטיחות העובד שנפגע.

 

 

מהו אשם תורם?

מאחר ותאונת סוס יכולה להתרחש גם באחריות הרוכב עצמו, גם אם נפגע כתוצאה ממנה, למשל אדם מבוגר הבקיא בריכה על סוסים ומודע לעובדה שמדובר בפעילות שעשויה להיות מסוכנת, במקרים כאלו, אם תבע את האחראים למחדל, למשל מועדון רכיבה שלא הקפיד על כללי הזהירות הנדרשים, גם הוא יספוג חלק מהפיצויים שייפסקו לטובתו, לפי האחוזים שיפסוק בית המשפט.

בכל תביעה הקשורה לתאונה עקב רכיבה על סוס, ומאחר ויש היבטים רבים לתאונות מסוג זה, משמעותי מאד להיוועץ בעורך דין נזיקין המתמחה בתחום ומכיר אותו על בוריו.

בעזרת עו"ד מומחה ניתן יהיה להעריך את סיכויי התביעה, את מי לתבוע וכיצד להגיש אותה.

משרד עורכי דין דד אנג'ל מתמחה בדיני נזיקין ובעל נסיון לא מבוטל בתביעות כגון אלו. אנו מזמיני ם אתכם להתרשם מהידע שצברנו במהלך השנים, הנסיון והמוניטין שלנו, בזכות תיקים רבים שהסתיימו בהצלחה.

 

 

 

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *