תביעת נזיקין ופיצויים בעקבות קרע בכתף

קרע בכתף מתרחש לרוב בעקבות חבלה, או אצל אנשים מעל גיל ארבעים וחמש, בעקבות שחיקה. הוא מלווה בכאבים עזים, בחולשה ומשפיע על שגרת חיי הנפגע ועל יכולתו לבצע פעולות שגרתיות.

אם הפגיעה היא כתוצאה מתאונת דרכים או תאונה בעבודה, יש מקום להגשת תביעת נכות במוסד לביטוח לאומי ובחברות מבטחות אחרות.

 

מהו קרע בכתף?

מפרק הכתף, עטוף במערכת של גידים ושרירים שמחברים בין הזרוע לשכם. תפקידו של מפרק הכתף, הוא לאפשר את הנעת הזרוע לכיוונים שונים, כמו למעלה, אחורה וקדימה וכן לבצע תנועות סיבוביות. בעת ביצוע תנועות אלו מתכווצים שרירי הכתף, ומפעילים את כוחם דרך הגידים שמחוברים לזרוע וכך מתאפשרת פעול הזרוע.

קרע בכתף הוא למעשה קרע שנוצר בגיד המצוי במפרק הכתף.הוא גורם לכאבים עזים, לחולשה ביד, דלדול בשרירים, כאבים בזמן שמרימים את היד ומורידים אותה וחולשה בעת הרמת היד או בביצוע תנועות סיבוביות.

 

תביעת נזיקין בגין קרע

תביעת נזיקין בגין קרע בכתף - עו"ד נזיקין אנג'ל ושות'

קרע בכתף

אם נגרם קרע בכתף בעקבות תאונת דרכים, הכתובת להגשת התביעה היא חברת הביטוח שמבטחת את הרכב. גובה הפיצוי ייקבע באחוזי הנכות שייקבעו לנפגע על ידי מומחה לאורטופדיה ולכן חשוב לבקש מינוי של מומחה מיוחד בתחום הכתפיים, שיקבע באילו אחזי נכות מדובר והאם יש לה קשר לתאונת הדרכים.

כמו כן יושפע גובה הפיצוי שמגיע לנפגע מיכולת התפקוד שלו, גילו והאם נגרמו לו הפסדי שכר, או ייגרמו לו בעתיד, האם הוא נזקק לעזרה בביצוע פעולות שגרתיות, הוצאות הנסיעה שלו לצורך קבלת טיפולים רפואיים, הכוללים שיקום ופיזיותרפיה, תרופות להן הוא נזקק וכדומה.

אם נגרם הקרע בכתף מסיבה שאינה תאונת דרכים, למשל הרמת משקל כבד, נפילה וכדומה, יש לבדוק אם ניתן להגיש תביעת נזיקין בשל רשלנות צד ג'. למשל, הצבת משקולות בחדר כושר מבלי שיהיה רשום עליהן משקלן, נפילה בשטח עירוני בשל מהמורה שלא טופלה על ידי הרשות המקומית וכדומה.

גם במקרים כאלו יש להגיש את התביעה עם חוות דעת רפואית של רופא אורטופד מומחה שיתאר את הפגיעה, את אחוזי הנכות שמגיעים לתבוע בגין הקרע והאם יש קשר סיבתי בין הפגיעה והגורם לה, לבין הקרע בכתף.

חשוב לזכור ולהפנים – הרוב המוחלט של הקרעים בכתף מקנים אחוזי נכות לצמיתות ומזכות בתגמולים או פיצויים!

 

קרע בכתף בעקבות תאונה בעבודה

במקרה בו נגרם הקרע בכתף כתוצאה מתאונה בעבודה ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי בתביעת תאונה בעבודה וקבלת קצבת נכות מעבודה. ככל שאחוזי הנכות שייפסקו לתובע יהיו גבוהים יותר, כך גם תהיה קצבת הנכות מעבודה גבוהה יותר:

  • 10 עד 19 אחוזי נכות יזכו את התובע במענק חד פעמי שמחושב על פי שכרו בשלושה החודשים האחרונים לפני התאונה.
  • עשרים אחוזי נכות ומעלה יזכו את התובע בקצבת נכות חודשית קבועה, בהתאם לאחוזי הנכות וגובה שכרו טרם הפגיעה בעבודה. אם לא שב לעבודתו עקב הפציעה או ששכרו נפגע משמעותית, יש אפשרות לנסות ולהגדיל את אחוזי הנכות הרפואית שלו, זאת לפי תקנה 15 של המוסד לביטוח לאומי.

כמו כן יכול הנפגע לתבוע את צד ג', אם היה כזה, כולל את המעסיק עצמו. במקרה כזה תהיה זו תביעת נזיקין נגד המעסיק, או כל גורם שלישי שבגללו נגרמה התאונה בעבודה.

אחוזי נכות בגין קרע בכתף

למוסד לביטוח הלאומי יש רשימה ארוכה של מצבים רפואיים ומגבלות הקשורים לקרע בכתף, כמו נקיעה חוזרת שלה, קישיון פרק הכתף, הגבלת תנועה וכדומה עבור כל מגבלה נקבע אחוז נכות רלוונטי בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי.

למשל, אם הגבלת התנועה מגיעה עד לשכם, ייפסקו 15 אחוזי נכות, בעוד שאם הגבלת התנועה היא בכל הגוף או בנסיון סיבוב שלו, יכולים אחוזי הנכות להיות גם 25 אחוזים.

בכל הליך תביעה בגין קרע בכתף מומלץ להיוועץ בעורך דין נזיקין ולהבין כיצד להיערך נכון לתביעה. עורך דין שיש לו את ההתמחות תחום, את הנסיון ואת ההיכרות עם תביעות מסג זה יידע להנחות אתכם ולכוון אתכם בדבר התביעה, למשל האם יש מקם לתבוע גם את המעסיק במקרה של תאונת עבודה, או כיצד להיערך לקראת הוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי, הוועדה שהיא זו שקובעת מה דרגת החומרה של הפגיעה וכמה אחוזי נכות תקבלו.

הייעוץ הוא אקוטי מאחר והוא עשוי לקבוע את עתידכם הכלכלי במקרי קיצון. חשוב לזכור שם נאלצתם לעבור ניתוח עקב הקרע בכתף אתם זכאים לקבל דמי פגיעה בעבודה ( אם היתה זו תאונת עבודה), שהם סוג של מענק או פיצויים עבור תקופת האשפוז, בה נבצר מכם להשתכר למחייתכם. כמו כן ישנן זכויות והטבות נוספות, כמו כיסוי הוצאות הנסיעה עבור נסיעות לצורך קבלת טיפול רפואי, במיוחד כשמדובר בקרע בכתף, כשנדרשת קבלת פיזיותרפיה בתקופת השיקום שלאחר הניתוח.

משרדנו מתמחה בתביעות נזיקין ומכיר היטב את התחום. למשרד יש מוניטין שנבנה בזכות ההצלחות הרבות בתיקים רבים ותביעות נזיקין רבות שטופלו לשביעות רצונם המלאה של לקוחותינו.

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *