תסמונת CRPS לאחר תאונה או חבלה

תסמונת הכאב הכרוני ( CRPS) נחשבת לנדירה למדי וגם הסיבות לה הן שנויות במחלוקת. יחד עם זאת מדובר במחלה של ממש שגורמת לכאב בלתי נסבל ומתפשט שפוגע בתפקוד האיבר הכואב וכמובן שבאיכות חיי הנפגע.

למרות שהמוסד לביטוח לאומי מערים קשיים בתביעות על רקע זה, עם ליווי עו"ד מקצועי, יש מה לעשות בכל הנוגע לתביעות הכרה בנכות הנפגע.

מהי תסמונת CRPS?

שמה הלועזי של תסמונת זו הוא Complex regional pain syndrome, ובקיצור CRPS. מדובר בכאב כרוני שלרוב מופיע לאחר תאונה או חבלה, כאשר החבלה יכולה להיות גם קלה, למשל מכה מקצה של שולחן, חבלה סיבובית כלשהי באחד המפרקים, נפילה תוך כדי משחק וכדומה. החבלה גורמת לכאב מתמשך ומתפשט ופוגעת בתפקוד האיבר שנפגע.

תסמונת crps לאחר תאונה - תביעות נגד ביטוח לאומי

תסמונת crps לאחר תאונה או חבלה

רמת הכאב היא כה עזה עד שהוא מתגבר גם בנגיעה הקלה ביותר במקום החבלה. כמו כן מאופיינת התסמונת בשינוי בצורת הציפורניים וצבען, שינוי בעור, הזעת יתר, חולשה, בצקת מקומית, קושי בתנועה, ורעד.

עם הזמן עלול האזור הפגוע להתנוון ולחדול מלתפקד. הסבל הוא כה עז עד שלעתים ננקטות פעולות רדיקליות כדי להפסיק אותו, כמו למשל מקרה בו נקטעה רגלו של אדם שנחבל במהלך תאונה מבצעית בעת שירותו הצבאי. הכאב היה בלתי נסבל עד כדי חוסר יכולת לשאת את המגע הקל ביותר ברגלו, למשל מי רחצה וברגל הופיע זיהום, מה שהניע את הרופאים לנקוט בהליך הקטיעה.

כאמור מדובר בתסמונת נדירה. בישראל עומד מספר המתלוננים על כאלף איש, ועדיין אין לרפואה הסבר מלא על היווצרות תסמונת זו.

 

תביעה נגד ביטוח הלאומי בגין התסמונת              

לעתים מופיעים סימני התסמונת זמן ניכר לאחר הפגיעה. כמו כן, גם אם מופיעים מיד לאחר התאונה או החבלה, ממאן המוסד לביטוח לאומי להכיר בדבר נכותו של הנפגע, במיוחד אם הטענה היא שהפגיעה נעשתה בעקבות חבלה קלה כמו התקלות בשולחן. אם כך, שואל המוסד לביטוח לאומי, כיצד ייתכן שפגיעה כה קלה תגרום לשיתוק ולכאבים כה עזים? לכן הוא פוטר את סיבת הפגיעה ומתמקד במצבו הרפואי של הנפגע, כלומר מזכה אותו באחוזי נכות נמוכים, אם בכלל.

יחד עם הנאמר, חלו מספר פריצות דרך בגישת המוסד לביטוח הלאומי, והחל משנת 2014 קיימת מגמה של הכרה בנפגעי CRPS. ההכרה הגעה בעקבות מקרה של תובע שנפגע בתאונת דרכים וסבל מכאבים בלתי נסבלים בזרוע. אי אפשר היה לאתר את מקור הכאב באמצעות בדיקות וצילומים והן יצאו תקינות, דבר שהביא את המוסד לביטוח לאומי לסרב לתביעה להכיר בו כנכה.

בהמשך אושפז הנפגע בבית חולים, שם נקבע כי הוא אכן סובל מהתסמונת, אולם אפילו לאחר האבחון עמד הביטוח הלאומי בסירובו והוועדה הרפואית שבפניה התייצב התובע קבעה שמדובר בבעיה חולפת, מה גם שלא ניתן להוכיח את קיומה באמצעות כל הבדיקות שהתבצעו.

חלפו שלוש שנים שבמהלכן רק החמיר מצבו של התובע שהתקשה כבר להניע את ידו כמעט לחלוטין. הוא שוב פנה למוסד לביטוח לאומי והפעם עם תביעה להחמרת מצב, אולם שוב עמד המוסד לביטוח לאומי בסירובו ולא פסק לו כל אחוזי נכות שהם. רק לאחר שזרועו של הנתבע כבר לא תפקדה בכלל, פסק לו הביטוח הלאומי עשרה אחוזי נכות בבלד, בטענה שאי אפשר להוכיח את הקשר בין מצבו לבין התאונה.

באמצעות ייצוג של עורך דין ביטוח לאומי, טען התובע שעל המוסד לביטוח לאומי היה לקבוע לו אחוזי נכות לצמיתות ובדרגה גבוהה יותר. ההתעקשות ובדיקות נוספות הביאו את הוועדה הרפואית להחליט כי אכן הפגיעה נגרמה כתוצאה מהתאונה, הכירה בנכותו וקבעה לו ששים וחמישה אחוזי נכות קבועה.

סיפור זה מעורר תקווה בקרב נפגעים נוספים הלוקים ב תסמונת CRPS אולם גם מדגיש את החשיבות שבייצוג משפטי של עורך דין המתמחה בתביעות נגד הביטוח הלאומי.

יעוץ משפטי וליווי התביעה על ידי עורך דין מומחה, במיוחד במקרים נדירים כמו תסמונת CRPS הם יותר מאשר מתבקשים. האם אקוטיים לגורלו של התובע ולהכרה בו בנכה בעקבות פגיעה, חבלה או תאונה.

משרד עורך דין דוד אנג'ל עומד לרשותכם בכל הנוגע לתביעות למוסד לביטוח לאומי, גם במקרים מורכבים ונדירים כמו תסמונת CRPS. יש לנו הנסיון, הידע והכלים להתמודד עם החלטות וקביעות הוועדה הרפואית מטעם הביטוח הלאומי ולהצליח לשנות פסיקות שנקבעו לתובעים.

במקרה הצורך הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל עת!

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *