חוקרים מחברת הביטוח לאחר תאונת דרכים

בישראל קיים חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים משנת 1975. החוק קובע שכל אדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים זכאי הוא לקבל מחברת הביטוח שלו פיצויים וזאת ללא קשר אם נמצא אשם בתאונה או לא.

ברוב המקרים בהם ביטוח הרכב בתוקף והכל תקין חברות הביטוח לא יכחישו חובתן לתשלום כלפי המבוטח. ועדיין, לא פעם חברות הביטוח יפעלו על מנת להפחית בסכום הפיצויים זאת במידה והוגשה נגדה תביעה לאחר תאונת הדרכים. אחת הדרכים להביא להפחתה בסכום הפיצויים על ידי חברות הביטוח נעשית על ידי הפעלת חוקרים מטעמם הפועלים באופן גלוי וסמוי על מנת לאסוף נתונים לגבי התובע.

סוכני הביטוח והחוקרים מטעמם יכולים להצטייר לא פעם כנחמדים ועדיין אין להבין מכך שאותה חברת ביטוח אותה הם מייצגים להוטה לשלם את כל הפיצוי הנדרש. גם במקרים בהם מרגישים שאין בעצם מה להסתיר מחברת הביטוח יש ומומלץ להתייעץ עם עורכי דין בעבור ייעוץ משפטי על מנת להתנהל בצורה נכונה ונבונה מול חברות הביטוח.

 

חוקרים מחברת הביטוח

חוקרים מחברת הביטוח – תאונת דרכים

 

לרוב, ככל שסכום התביעה לפיצויים יהיה גבוה יותר כך הסיכוי שחברת הביטוח תפעיל את האמצעים הנדרשים ובכללם חוקרים על מנת להוכיח שהדרישה לסכום הפיצויים גבוהה מידי ובכלל להביא את התובע למצב בו הוא מציג סתירות בגרסאותיו. חוקרים אלו הם בעלי ניסיון רב בתחום וביכולתם לזהות נתונים שעל פניו אינם נראים כחשובים ולהיעזר בהם לטובת חברות הביטוח. כפי שצוין קודם חלק מפעילות החוקרים אף סמויות. לא פעם הם ינסו ליצור קשר עם קרובים וחברים של התובע, יציגו עצמם כאנשי מקצוע מתחומים אחרים ואף יעקבו אחריכם ברשתות החברתיות.

מעקב מתוחכם – גלוי וסמוי

עניין הרשתות החברתיות התגלה בשנים האחרונות כהיבט קריטי ממש. לא פעם נפגעי תאונות דרכים מוסרים לחברות הביטוח מצב רפואי שממנו ניתן להבין על מוגבלויות פיזיות כאלו ואחרות. בעזרת הרשתות החברתיות מחפשים חוקרים מטעמם תמונות מפלילות בהם נראה התובע באירועים חברתיים בהם ניתן להבין שיכולותיו הפיזיות אינן כפי שתיאר במסמכי התביעה.

לאחר שהנתבע מגיש התביעה על נזקי גוף לחברת הביטוח מתבקש הוא לשתף איתה פעולה באופן מלא. בין היתר, תשלח חברת הביטוח אל המבוטח חוקר מטעמה אשר יראיין את התובע אודות התאונה והנזקים שגרמה. טרם הפגישה ממליצים אנשי מקצוע רבים להתייעץ עם עורכי דין מהתחום. שיחה זו לא פעם הינה חשובה עבור חברת הביטוח למול רצונם להפיג אי אלו חששות שקיימים לכן יש ומומלץ לענות בכנות וכן לשתף פעולה למול שאלות החוקרים. למול זאת, אין להעביר לחוקרים מידע מעבר למה שדרשו ושאלו. אקט של התחמקות והתנהלות חסרת תום לב תביא החברה לתחושה שישנו ניסיון לרמות ולמשוך פיצויים גבוהים מידי.

חוקרי חברות הביטוח רשאים להקליט ולתעד השיחות הן בגלוי והן באופן סמוי. ועדיין, אם הוקלטה השיחה באופן לא חוקי (כמו למשל בהתקנת מכשירי האזנה בבית הנתבע, שיחה עם קרובי משפחה קטינים ועוד) אין הדבר קביל וחוקי ולא יוכל לסייע לחברת הביטוח. אם והגעתם למסקנה שחלק מהמידע שהושג על ידי החוקרים נעשה בצורה בלתי חוקית ניתן לטעון בהליך משפטי שאלו ראיות לא חוקיות ואינן ניתנות לשימוש.

זהירות, זהירות, זהירות

כפי שניתן לראות ההתנהלות מול חוקרי הביטוח צריכה להיות מדויקת וזהירה. התנהלות לא נכונה אחת יש ויכולה לגרום לעוגמת נפש רבה לנתבע ובה יזכה לפיצויים מופחתים. מבוטחים אשר בחרו בשירות של עורכי דין, על חברות הביטוח ליצור קשר מולו כשלא פעם חברות הביטוח אינן מקפידות על כך. העצה הבסיסית של עורכי הדין בתחום היא לכל הפחות להתייעץ עם עורך דין טרם הפגישה הראשונה עם החוקר מחברת הביטוח. מבוטח שלו עורך דין המטפל בענייניו רשאי שהשיחה תתנהל יחד עם העורך דין. חברות הביטוח במקרים אלו מאוד חשדניות בכל הנוגע לנתבעים אשר בחרו בשירות של עורך דין ותחושתן היא שיש כנראה למבוטח מה להסתיר. התנהלות מעכבת מצד המבוטח היא לכשעצמה מחשידה ואף מייקרת עבורו את התהליך, לכן חשוב הן להתנהל בזהירות אך גם לא לנסות להתיש ו"למרוח" את הזמן בעניין התביעה.

 

 

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *