החלפת עורך דין בתביעת נזיקין

בחירת עורך דין לייצוג בהליכים משפטיים היא בעלת חשיבות ומשמעות רבה ללקוח. הוא מפקיד את עתידו וגורלו בידיו של איש מקצוע בידיעה שבעזרתו יקודמו האינטרסים שלו, ועל הצד הטוב ביותר.

אבל מה קורה אם שכרתם עורך דין ואינכם מרוצים מההתנהלות שלו, או חשים ש"זה לא זה"? הפתרון יכול להיות להחליף אותו, אולם לפני שאתם ממהרים לעשות זאת, חשוב לזכור כמה דברים חשובים.

למה להחליף עורך דין?

תביעות נזיקין הן התביעות השכיחות ביותר במערכת המשפטית, מאחר וזהו ענף משפטי הנוגע לתחומי חיים רבים.

כשעולה הצורך לבחור בעורך דן שייצג אתכם בתביעת נזיקין, הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לוודא שבחרתם בעורך דין שלא רק מתמחה בדיני נזיקין אלא במיוחד בתחום הספציפי שלכם. למשל, עורך דין שתחום התמחו שלו היא רשלנות רפואית, או מתמחה בתאונות אישיות, תאונות דרכים וכדומה.

ככל שתדייקו יותר בבחירת עורך דין, תוודאו שכבר טיפל בתיקים הדומים לשלכם ויש לו את הנסיון ואת הכלים המקצועיים לסייע לכם, כך גם יגדלו סיכויי התביעה שלכם.

מומלץ לבצע חיפוש באינטרנט ולקרוא על פסקי דין בתיקים אותם ייצג עורך הדין, ובכלל, להתרשם ממנו גם מהמלצות של מכרים, אם יש כאלו.

יחד עם הנאמר, לעתים, גם עם עבודת הכנה מדוקדקת, קריאת חוות דעת והתרשמות כללית, עולה המחשבה להחליף עורך דין מפאת חוסר שביעות רצון מהשירות שניתן

החלפת עו"ד בנזיקין

לכם.

גם כאן, ראוי לעצור ולבדוק אם הסיבות בגינן אתם רוצים להחליף  עורך דין הן אובייקטיביות או סובייקטיביות.

למשל, יכול להית שאין "כימיה" ביניכם, אתם חשים שהוא קצר רוח או לא מתרשמים מאופיו, אולם יחד עם זאת מדובר בעורך דין מבריק, עם אחוזי הצלחה מרשימים בתיקים קודמים, עם ידע נרחב ומקיף בדיני נזיקין בפרט ובתחום הרלוונטי לכם בכלל וחבל להפסיד אותו רק בגלל שלא החזיר לכם שיחת טלפון.

או למשל הוגשה תביעה וחלף זמן רב ועדיין אין התקדמות – זוהי סיבה נפוצה. זכרו שלעתים הדבר אינו מצוי אפילו בידיו של העורך דין שלכם אלא תלוי במערכת המשפט שקורסת מרוב תיקים ותביעות, או בחברת הביטוח שמתמהמהת עם תגובותיה, או בנסיבות אחרות. אתם אולי קצרי רוח ומעוניינים להתקדם אולם התהליכים הם לעתים ארוכים מהרגיל ואין לעו"ד כל דרך לקצר אותם. אי לכך חשוב להבין פרטנית מהי הסיבה האמיתית לעיכובים. כמובן שתמיד ייתכנו מקרים שתיאורטית עולים כדי רשלנות עורך הדין ואז הפתרון לעיתים הינו תביעה בגין רשלנות של עו"ד

 

שיקולים סובייקטיביים

מאידך, עשויים להיות שיקולים שהם לחלוטין סובייקטיביים ולא מונעים על ידי אמוציות או תחושה של אגו שנפגע, שיש לבחון אותם ולהחליט אם להחליף עורך דין בתביעות נזיקין.

למשל, אין לעורך דין נסיון והיכרות עם גופים חשובים כמו המוסד לביטוח לאומי ואינו בקיא בנהלים ותקנות מוסד זה.

דוגמה נוספת היא חוסר המעורבות של עורך הדין בתיק שלכם. הוא שוכח להגיע לדיונים בבית המשפט, כשאתם נפגשים הוא לא זוכרת את פרטי המקרה ונאלץ לעיין בו שוב ושוב, הוא נתן לכם ייעוץ שבדיעבד התגלה כעצת אחיתופל ולא כעצה שתקדם את האינטרסים שלכם ובעיקר, ואולי הכי חשוב, אין לו נסיון ממשי בתחום התביעה שלכם.

 

דברים שחשוב לזכור לפני שמחליפים עורך דין בתביעות נזיקין

בסופו של דבר אתם הלקוחות ומשלמים ממיטב כספכם לעורך דין המייצג אתכם. מגיע לכם לדרוש- ואף לקבל- את השירות הטוב ביותר, המסור והמקצועי שיקדם את עניינכם. זהו הליך מקצועי לחלוטין שלא צריכים להיות מעורבים בו רגשות.

אולם אם החלטתם להחליף עורך דין קחו בחשבון שיש לדבר גם השלכות ומחירים, כמו השיקול הכלכלי, השלבים בהם נמצאת התביעה והאם מובטח לכם שהעורך דין החדש אכן יבצע את מלאכתו טוב יותר.

בכל הנוגע לכדאיות הכלכלית, יש לזכור שיהיה עליכם לשלם את שכר טרחת העורך דין המקורי, לפי ההסכם שחתמתם עליו בתחילת ההתקשרות ביניכם. זהו מסמך מחייב שלא פוטר אתכם מתשלום, גם אם החלטתם לסיים את היחסים עימו.

יכול להיות שסיכמתם על תשלום אחוזים מסוימים מגיבה הפיצויים שתקבלו מחברת הביטוח או מכל גורם אחר, כלומר, התשלום נגזר מהשלב בו מצוי התיק.

התשלום יכול להגיע לסכומים גבוהים ביותר, כאשר לא נשכח את תשלום שכר טרחה של העורך דין החדש. לכן, עליכם לבחון לעומק את הסכם שכר הטרחה שחתמתם עליו עם העורך דין המקורי בנוגע לתשלום שכר טרחה שלו ומה עושים במקרים של סיום ההתקשרות, לוודא היטב מה סוכם ורק אז לנקוט בצעדים, כדי לא למצוא את עצמכם נפרדים מכסף רב מאד, רק בשל החלטתכם להחליף עו"ד. לעיתים קרובות מגיעים העו"ד המוחלף והלקוח הלא-מרוצה לסכום כסף מוסכם על מנת "לשחרר" את התיק לעו"ד אחר. במקרים אחרים – ממתינים הצדדים עד לסיום התיק עם העו"ד החדש, והעו"ד שהוחלף מקבל את שכרו בהתאם לתוצאות התיק – באחוזים בד"כ.

באספקט הלוגיסטי, אם התיק נמצא כר בשלבים מתקדמים בתהליך, למשל סיכומים או הוכחות בבית המשפט, לעיתים אין כבר טעם להחליף עורך דין מייצג, מאחר ואתם כבר ממש בסוף התהליך ללא יכולת ממשית להשפיע על המשך התוצאות שלו.

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

לעתים החלפת עורך דין היא בלתי נמנעת אולם מומלץ לוודא היטב מה ניתן לעשות בטרם פועלים להחלפת עורך דין. אולי שיחת הבהרה יכולה לפתור את הבעיה, או גישה מעט יותר אסרטיבית שלכם, אולי התעקשות שלכם לקבל שקיפות מלאה בהליך וכדומה, יכולים לפתור ולו רק חלק מהבעיות שנתקלתם בהם עם עורך הדין שלכם.

אחרי שבחנתם את כל השיקולים, תגיעו למסקנה ברורה יותר אם כדאי בכלל להחליף עורך דין. אם התשובה עדיין תהיה חיובית, וודאו שאתם מבינים את ההשלכות המקצועיות והכספיות בהחלטתכם זו.

 

 

 

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *