תאונת רכבת – דעו את זכויותיכם

הרכבת הפכה בשנים האחרונות לאמצעי תחבורה פופולרי מאד גם בקרב בעלי רכבים, בשל נוחות הנסיעה, המהירות והעלות האטרקטיבית ביחס למחירי הדלק המאמירים בתדירות גבוהה. מדי יום משתמשים נוסעים רבים בשירותי רכבת ישראל ומדי יום מתרחשים גם אירועים שונים ברכבת, כמו נפילה, חבלה ופציעה. אירועים כאלה (ואחרים) נחשבים לתאונת דרכים לכל דבר.

מהי בדיוק תאונת רכבת

כל נפילה, פציעה, חבלה, מעידה וכדומה ברכבת נחשבות לתאונה, נכון יותר, לתאונת דרכים. זאת בניגוד לדעה הרווחת שרק תאונה בה מעורב עוד כלי תחבורה נחשבת לתאונת דרכים. הגדרה זו מעוגנת בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, 1975.

כשנוסע נחבל או נפצע בתוך הרכבת במהלך נסיעתה הוא זכאי לקבלת פיצוי כספי מחברת הביטוח אשר מבטחת את הרכבת בפוליסת ביטוח חובה. תאונות רכבת הן שכיחות, ביניהן מעידה במדרגות הכניסה או היציאה מהרכבת, סגירת דלת הרכבת על גופו או איבר בגופו של נוסע בעת ירידה או עלייה לרכבת, נפילה בתוך רכבת נוסעת לפני שהנוסע הספיק להתיישב, או בשל איבוד שיווי משקל, נפילה או חבלה עקב בלימת חירום של הרכבת, מעידה או נפילה תוך כדי הליכה ברכבת ועוד.

יצוין כי גם אם הרכבת לא נסעה בזמן התאונה, היא עדיין תיחשב לכזו והפצעה מהווה עילה לתביעת פיצוי כספי.

תאונות ברכבת

מה לעשות בעת פציעה או פגיעה ברכבת

  • רשמו את פרטיהם המלאים של הסדרנים או הכרטיסנים המצויים ברכבת.
  • שמרו את כרטיס הנסיעה
  • בקשו לקבל את שמו של נהג הרכבת ואת מספר העובד שלו.
  • אם יש עדים, השתדלו לקבל מהם את פרטיהם המלאים, שם, ת.ז., טלפון
  • דווחו להנהלת תחנת הרכבת בדבר התאנה ובקשו לקבל את פרטיו המלאים של מי שקיבל מכם את הדיווח.
  • השתדלו לקבל טיפול רפאי במועד הסמוך ככל שניתן למועד הפגיעה.
  • וודאו כי הגורם המטפל בבית החולים או בכל מוסד רפואי אחר רשם את פרטי המקרה כפי שתיארתם אותו, את הנסיבות ובעיקר את ההדגש כי התאונה התרחשה ברכבת.
  • השתדלו לנהל רישום המפרט ככל האפשר את כל פרטי המקרה, המיקום המדויק בו אירעה התאונה, כולל השעה.
  • דווחו למשטרת התנועה בדבר התאונה. ודאו כי הפרטים שמסרתם נרשמו במלואם.
  • שמרו העתקים מכל המסמכים והניירת הרלוונטית שאספתם.
  • מומלץ: פנו לגורם משפטי מוסמך לקבלת ייעוץ וליווי, למשל פניה לחברת הרכבות עם ליווי מקצועי ולבטח פנייה לחברת הביטוח בליווי עורך דין מומחה בתאונות דרכים.

.

חישוב וקביעת גובה הפיצוי הכספי מתבצע על סמך הנתונים שנמסרו ושצריכים לכלול חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה, הצגת קבלות על נסיעה לצורך קבלת טיפול רפואי, או כל הוצאה נוספת, למשל סיוע צד ג', כמו מטפלת או עוזרת, אישורים על אובדן ימי השתכרות וכדומה.

אספקטים נוספים בתאונת רכבת

אם נסעתם ברכבת כדי להגיע לעבודה או שהייתם בדרכם חזרה ממנה ונפגעתם במהלך הנסיעה, תיחשב תאונת דרכים זו גם לתאונת עבודה. במקרה כזה תוכלו, בנוסף לתבעה שהגשתם לחברת הביטוח, לתבוע גם את המוסד לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה שעברתם. אין סתירה בין התביעות וניתן להגיש את שתיהן במקביל.

אדם שהוכר בביטוח הלאומי כנפגע תאונת עבודה זכאי לשורה של הטבות והקלות, בהתאם לחומרת הפגיעה ודרגת הנכות שנקבעה לו, אם בכלל. בין ההטבות לזכאים מצויה גמלת נכות, פיצוי בגין אובדן כשר השתכרות,דמי פגיעה, שיקום מקצועי והקלות נוספות.

הביטוח הלאומי מערים קשיים לא מעטים בדרך להכרה במבוטח כנפגע תאונת עבודה וגם במקרה זה, לצלוח את התהליך ללא סיוע מקצועי מקטין משמעותית את סיכויי ההצלחה.

 

חשיבות הייעוץ המשפטי

חשוב לזכור כי חברת הביטוח המבטחת את הרכבת בביטוח חובה תעשה את כל שביכולתה כדי לדחות את התביעה לפיצוי כספי או לחילופין, להפחית מחשיבות וחומרת האירוע כדי להפחית בדמי הפיצויים. חברות ביטוח אלו הן לרוב גדולות וחזקות ומגובות בסוללה של סוכנים ויועצים משפטיים. לכן, לנסות ולפנות אליהם עצמאית יכול להתברר לכם כהליך שסיכויי ההצלחה שלו נמוכים.

משרד עו"ד המתמחים בתאונות דרכים בכלל ובתאונות רכבת בפרט הוא הכתובת שלכם לייעול התהליך וקיצורו וסיומו על הצד הטוב ביותר עבורכם. עורך דין המתמחה בתאונות רכבת הוא גורם שמכיר ובקיא בכל היבטים המשפטיים בתחום, את החקיקות החדשות ואת חוק הפיצויים, וידע לא רק לייצג אתכם נאמנה אלא גם להדריך אתכם כיצד לפעול וכיצד להיערך לתביעה.

משרד עורכי דין דוד אנג'ל ושות' הוא משרד המתמחה בתביעות נזיקין, עם דגש על תאונות דרכים ובתוכן תאונות ברכבות. אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ בה ייבחן המקרה ויינתנו הסברים על תהליך התביעה על כל המשתמע ממנה, כיצד ש לבצע אותו באופן הנכון והיעיל ביותר.

קטגוריות: בלוג נזיקין.