תביעה בעקבות קיבוע בצוואר או בגב

ניתוחי קיבוע  בגב או בצוואר מבוצעים בחוליות לאנשים שסובלים מנזק משמעותי באזורים אלו. מטרת הניתוח היא למנוע תנועות בין החוליות שגובלות בדיסק שפרץ, בלט או התנוון, או בשבר בחוליות, ובכך להקל על הכאבים שנגרמים ממנו. כמו כן מתבצע הקיבוע כדי לשחרר לחץ בתעלת השדרה במקרים בהם יש שם היצרות שלה.

למנותחי קיבוע יש זכויות במוסד לביטוח לאומי ומוסדות נוספים, וזאת מכוח חומרת בעייתם המחייבת קיבוע חוליות, וחשוב לדעת מהן כדי לתבוע את המגיע לכם על פי חוק.

 

תביעות למוסד לביטוח לאומי

פריצת דיסק או בלט יכולים להתרחש בגלל תאונת דרכים, תאונה בעבודה או שחיקה כרונולוגית. ההחלמה מניתוח קיבוע אורכת מספר שבועות ומלווה בכאבים שעם הזמן פוחתים, כולל כאבים ברגליים ובגב. נדרש שיקום הכולל פיזיותרפיה.

כאשר הפגיעה גורמת לחוסר יכולת לנוע בחופשיות ונדרשת התערבות כירורגית כדי לקבע את החוליות, יש מקום לתבוע את המוסד לביטוח לאומי בגין נכות רפואית כללית או נכות מעבודה בהתאם לגורם שבגללו נגרמה הפגיעה מלכתחילה.

כאשר בסיום הקיבוע בצוואר/בגב הגבלות התנועה הן מהותיות, גומר לפגיעה בשגרת היום ופוגעות ביכולת של הנפגע להשתכר למחייתו, גדלים סיכוייו לקבל נכות צמיתה (קבועה) ובדרגה גבוהה.

תביעת נזיקין בגין קיבוע צווארי

קיבוע צווארי

כאשר מדובר בפגיעה בעקבות תאונה בעבודה, ונדרש ניתוח קיבוע בגב או בצוואר, זכאי התובע לקבל דמי פגיעה בעבודה. מדובר בפיצויים חד פעמיים שמטרתם לאפשר לו לפרנס את עצמו ומשפחתו לתקופה בה הוא מנוע מלעבוד.

יש לבדוק עם עורך דין ביטוח לאומי את האפשרות לקבלת קצבה גם בתקופת השיקום שלאחר הניתוח, הכרוך בקבלת פיזיותרפיה, ותגמולי אובדן כושר עבודה מהמוסד.

תאונה בעבודה

אם נדרש קיבוע בגב, או בצוואר, כתוצאה מתאונת עבודה יש לפעול בשני מישורים וכמה שיותר מהר.

באחד הוא בדיקת האפשרות של תביעת נזיקין נגד המעסיק, במקרה בו קיים חשד כי התאונה נגרמה בשל רשלנות שלו או שלא נקטו אמצעי הזהירות המתאימים שיכולים היו למנוע את התאונה.

המישור השני הוא הכנת הבסיס לתביעה נגד המוסד לביטוח לאומי. לצורך כך יש להחתים את המעסיק על טופס דו"ח תאונה, בו יאשר שנגרמה בעבודה ולאחר מכן יש לוודא כי הרופא המקבל את הנפגע לאחר הפינוי לבית החולים או למרפאה ממלא אף הוא את פרטי האירוע כפי שקרה עם ציון מקום התאונה- בעבודה.

כמו כן, במידה והיו עדים לתאונה, חשוב לקחת את פרטיהם ופרטי ההתקשרות עימם. עדותם יכולה לשמש את הנפגע בהמשך התביעה.

חשוב לציין כי אם הפגיעה נעשה בעקבות תאונת דרכים שקרתה בדרך אל העבודה או מהעבודה הביתה, גם אז תיחשב תאונת הדרכים כתאונת עבודה.

מומלץ להיוועץ בעורך דין נזיקין כדי להבין כיצד להגיש את התביעה והאם יש מקום לתבוע גם את המעסיק או רק את המוסד לביטוח לאומי.

בדיקות הביטוח הלאומי

כאשר מגיעה תביעה לקבלת גמלת נכות, כללית או לנפגעי עבודה, למוסד לביטוח לאומי, הוא בוחן את פרטי המקרה ומזמן את הנפגע להתייצב בפני ועדה רפואית שתפקידה להכיר בנכות הנפגע ולקבוע מה דרגת חומרת הפגיעה וכמה אחוזי נכות לפסוק לו.

לידיעתכם, ניתן להגיע לוועדה הרפואית עם בן משפחה מלווה, או עם עורך דין, שיכול אף לייצג אתכם ולדבר בשמכם.

הוועדה קובעת גם אם הנכות פגעה בכושר העבודה של הנפגע וביכולת ההשתכרות שלו ואם כן, ניתן לנסות ולהגדיל את אחוזי הנכות.

אם החלטות הוועדה הרפואית אינן מקובלות על הנפגע, באפשרותו להגיש ערעור בבית הדין לעבודה.

חשיבות הייעוץ במשפטי

לליווי מקצועי של עורך דין נזיקין מוסמך יש חשיבות רבה מאד בכל הנוגע לתביעות בעקבות קיבוע בגב או בצוואר, שכן מדובר בד"כ בנזק משמעותי לחוליות שככל הנראה שברוב המקרים מוביל לקביעת אחוזי נכות לצמיתות. אחוזי הנכות שייפסקו לתבוע ישפיעו על גובה גמל הנכות החודשית וככל שיהיו גבוהים יותר, כך יהיה התגמול הכספי רב יותר.

יש להיוועץ עם גורם ממוסמך ובעל נסיון שיעריך את סיכויי התביעה ולכמה אחוזי נכות יש לשאוף.

משרדנו מתמחה בתביעות נזיקין ויש לנו נסיון רב בתביעות נגד המוסד לביטוח לאומי כמו גם גורמים אחרים. נסיון רב שנים הוביל ותנו למצוינות בתחום ולתיקים של נפגעים רבים אותם ייצגנו ואשר הסתיימו בהצלחה רבה.

 

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *