תביעות נזיקין נגד רשויות מקומיות בגין נפילה ברחוב

תביעות נזיקין רבות מוגשות מידי שנה בשנה כנגד רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ. במקרים רבים, התביעה הינה בשל נפילה ברחוב, אשר נגרמה כתוצאה מרשלנות של הרשות המקומית, וגרמה לפגיעה באדם. נפילה שכזו יכולה להתרחש עקב כשלי בטיחות אשר בהם הרשות המקומית צריכה לטפל במדרכות, בכבישים, במדרגות ובכל שטח ציבורי אחר. על פי החוק, על כל השטחים הציבוריים הללו אחראית הרשות המקומית ולכן נפילה באחד מהמקומות האלו יכולה להוות עילה לתביעה כנגד אותה רשות עירונית.

מה כדאי לבצע לפני הגשת תביעה נגד רשות מקומית?

לפני הגשת תביעת נזיקין על נפילה ברחוב כנגד רשות עירונית מסוימת, יש להכין היטב את כל החומר המוכיח כי אכן היתה רשלנות מצד אותה רשות. לכן, כדאי כבר בהתחלה לפנות אל עורך דין נזיקין מקצועי אשר יעניק לכם ייעוץ בתחום ויסייע לכם בהכנת חומר הראיות באופן הטוב ביותר כמו צילומים של המקום, עדויות מעדים ששהו במקום ועוד. בנוסף לראיות, יש לרכז את כל ההוכחות על הנזק שנגרם בעקבות אותה נפילה כמו הוצאות רפואיות שונות, הוצאות שיקומיות או סיעודיות, הוצאות על מכשור רפואי או תרופות, הוצאות על טיפולי פיזיותרפיה, הוצאות נסיעות לטיפולים רפואיים ובדיקות, הוכחות על אובדן השתכרות במקרים בהם האדם לא יכול לשוב לעבודה הרגילה שלו ועוד. כל אלו יסייעו בהצגת התיק באופן נכון מול בית המשפט ויאפשרו לשופט לבחון אותו בצורה מדויקת על כל פרטיו.

פיצויים על נפילה ברחוב           

על פי החוק, במקרה בו אכן נגרם נזק לאדם בעקבות נפילה ברחוב, ובמקרה ויקבע כי אכן הייתה רשלנות של הרשות המקומית, האדם זכאי לקבלת פיצויים מתאימים. את גובה הפיצויים יקבע השופט על פי ההערכה של ההוצאות שכבר הוציא האדם הנפגע לצורך טיפולים וכדומה וכן הוצאות עתידיות. בנוסף, במידה ומדובר בפגיעה קשה, כמו נפילה אשר גרמה לאדם לנכות מסוימת או לחוסר יכולת לחזור לעבודתו, סכום הפיצויים יכלול גם את זה ואת העובדה שבשל אותה נפילה האדם מאבד מיכולת ההכנסה הכספית שלו.

האם כל נפילה ברחוב מחייבת פיצויים?

לאחרונה ניתן לראות רבים אשר סבורים כי כל נפילה שלהם ברחוב או בשטח ציבורי מחייבת קבלת פיצויים וניגשים לתבוע את הרשות המקומית, פעמים רבות ללא עילה. בכדי לזכות בפיצויים על נפילה ברחוב חייבים להתקיים שני תנאים:

  • הנפילה התרחשה בעקבות רשלנות של הרשות המקומית (למשל, אישה שמעדה כי נעלה נעלי עקב גבוהות מידי לא יכולה לפנות בתלונות לעירייה…)
  • לאדם נגרם נזק כתוצאה מאותה נפילה, לא רק שריטה או מכה קטנה.

במידה ושני התנאים הללו, או אחד מהם, לא יתקיימו, לאדם אין עילה לתבוע, הוא לא יזכה בפיצויים וחבל על זמן הטרחה שלו בהגשת התביעה.

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *