תביעת נזיקין בעקבות קרע במיניסקוס

 

אחת מפציעות הברכיים השכיחו ביותר היא קרע במיניסקוס. הפציעה גורמת לכאבי הברכיים ולעתים נדרשת התערבות כירורגית כדי לנסות ולהציל את הרך.

בשל ההשלכות הגופניות על הנפגע, יש מקום, פעמים רבות, לתביעת נכות בביטוח הלאומי ותביעות נזיקין מול חברות הביטוח.

 

הנסיבות וההשלכות של קרע המיניסקוס

מיניסקוס, בעברית סהרון, הוא רקמה סחוסית בצורת חצי סהר שמשמשת כבולם זעזועים במפרק הברך, כאשר בכל ברך יש מיניסקוס פנימי וחיצוני.

קרע במיניסקוס יכול להגרם עקב טראומה בברך, למשל תאונת דרכים/עבודה, מעידה, כריעה או חבלה סיבובית לברך, וכן בשל עומס מצטבר על הברך וניוון. הנזק הטראומתי נגרם ברוב המקרים עקב תנועה סיבובית של הברך, בעוד כף הרגל נותרת במקומה.

סימנים שכיחים של התופעה הם כאבים בברך בזמן עמידה או כריעה, נפיחות בברך, חוסר יכולת ליישר אותה, אי יציבות תחושת נעילה של הברך ועוד.

את האבחון נהוג לעשות באמצעות בדיקה קלינית ובדיקת הדמיה, כאשר המומלצת ביותר היא בדיקת ה- MRI.

קרע במיניסקוס - תביעת נזיקין

קרע במיניסקוס

טיפול בקרע במיניסקוס יכול להיות שמרני ולעתים נדרשת גם התערבות כירורגית.

משמעות קרע במיניסקוס היא, מעבר לכאב העז, גם פגיעה קשה בתפקוד, גם השגרתי, כאשר נוצר קושי בפעולות יומיומיות שגרתיות. במצבים רבים יכולה להגרם גם נכות רפואית כתוצאה מהקרע. כשזה קורה, זכאי הנפגע להגיש תביעה למימוש זכויותיו במוסד לביטוח לאומי, חברת הביטוח או, במידה וקיים, הגורם שבגינו נוצר הקרע, למשל כתוצאה מתאונה בעבודה, תאונת דרכים וכדומה.

 

תביעת נזיקין עקב קרע במיניסקוס

כאמור, אם קיים גורם שאחראי לקרע, אליו תופנה התביעה. אם הקרע נגרם כתוצאה מנפילה לבור לא מכוסה, תוגש תביעת נזיקין כנגד רשות המקומית וכדומה.

במידה ומוגשת תביעת ביטוח הלאומי, יבחן המוסד לביטוח לאומי זה את חומרת הפגיעה שנגרמה לתובע. מה מידת הפגיעה התפקודית שלו, האם מדובר בנזק בלתי הפיך, ואז תיקבע נכות צמיתה או שמא בוצע, או מתוכנן להתבצע, ניתוח שבעקבותיו יחול שיפור במצב, ואז תיקבע נכות זמנית.

פגיעה במיניסקוס קיימת ברשימת התקנות של הביטוח הלאומי, כמחלה שהנפגע זכאי לקבל בגינה אחוזי נכות שייקבעו, כאמור, בהתאם לחומרת הפגיעה.

את התביעה יש להגיש על גבי טופס תביעה של המוסד לביטוח לאומי ולצרף אליה את השתלשלות האירועים, דוחות רפואיים, קבלות על תרופות, נסיעות לקבלת טיפולים או קבלות על סיוע שניתן בבית, במידה והיה כזה.

כמו כן יש לצרף דוח אשפוז, חוות דעת רפואית וכל דבר שהוא רלוונטי לתביעה.

לאחר הגשת התביעה יזומן התובע להתייצב בפני ועדה רפואית שמטרתה לבחון את הממצאים, לתשאל את התובע ולהחליט אם להכיר בו כנכה ואם כן, מה יהיו אחוזי הנכות שייפסקו לו.

ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר, כך תהיה גמלת הנכות גבוהה יותר. כמו כן התובע יהיה זכאי לקבל הקלות והטבות נוספות, למשל גמלת שירותים מיוחדים שמטרתה לספק סיוע בבית במקרים בהם חל דלדול בשריר ויש פגיעה בתפקוד, החזר הוצאות נסיעה לצורך קבלת טיפול רפואי, כמו פיזיותרפיה ושיקום, ועוד.

אם הפגיעה במיניסקוס נגרמה כתוצאה מתאונת עבודה, למשל נפילה מגובה, חשוב לוודא שהפגיעה תירשם בכל המסמכים הרפואיים כפגיעה בעבודה. כמו כן על הנפגע לדוח מיידית למעסיקו בדבר התאונה, לפנות לקבלת טיפול רפואי ואם אפשר להוסיף גם פרטי עדים לאירוע.

הנפגע זכאי לקבל גם דמי פגיעה בעבודה בגין התקופה בה נעדר מהעבודה ולתקופה של עד תשעים יום. זכות זו תינתן לו בהתאם לאישורים הרפואיים שיציג, כולל אשפוז, אם היה כזה.

במקרים כאלו חשוב להיערך במהירות כדי לקבל את דמי הפגיעה כמה שיותר בסמוך לאירוע וכדי שהתובע לא ימצא עצמו ללא כל מקור הכנסה בתקופה זו, דבר שיכול לפגוע בכלכלתו ובמשפחתו. ליווי של עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח לאומי ותאונות עבודה יכול לייעל ולקצר את התהליך.

אם נקבעה לנפגע נכות בשיעור של עשרה, עד תשעה עשר אחוזים, הוא יקבל מענק חד פעמי שיחושב לפי גובה שכרו בשלושה החודשים שקדמו לאירוע והתשלומים ששילם לביטוח הלאומי עד לפגיעה.

נכות בגובה עשרים אחוזים ומעלה תזכה אותו בקצבת נכות חודשית לכל ימי חייו.

 

ליווי מקצועי של עורך דין

לליווי עורך דין בתהליך התביעה יש משקל רב. מדובר בעתידו הכלכלי של הנפגע, שעומד מול כגוף יציב וחזק – המוסד לביטוח לאומי, שלא ממהר לאשר כל תביעה וכשכר מאשר אותה, לא תמיד נקבעים אחוזי נכות מוצדקים, המתאימים למצבו של הנפגע.

דרגת נכות גבוהה תבטח לנפגע יציבות כלכלית ואת היכולת לקבל סיוע והכרה בו כנפגע עבודה ונכה. כלומר, הסיוע יאפשר לו לטפל בעצמו, להמשיך בשגרת חייו החדשה ולהשתקם, מבלי להקלע לחובת כבדים במידה וכושר ההשתכרות שלו נפגע.

משרד עורכי הדין דוד אנג'ל מעמיד לרשותכם את מיטב עורכי הדין, מתמחים בתביעות נגד הביטוח הלאומי ועם ליווי מסור ומקצועי לאורך כל הדרך, כולל ייצוג בוועדה הרפואית. לזכותנו נרשמו תיקים רבים שהסתיימו בהצלחה ובתהליך יעיל ומהיר. הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל עת!

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *