איך רצוי לבחור עורך דין בנזיקין – 6 טיפים חשובים

לא נעים להגיע למצב בו אתם נדרשים להשתמש בשירותיו של עורך דין נזיקין, אך בחיים יש לפעמים התרחשויות לא צפויות ואם נקלעים למצב כזה חשוב לפעול בשיקול דעת ולעשות את הבחירה הנכונה. מצבים בהם אתם עשויים להזדקק לעורך דין המתמחה בנזיקין הם כאשר נגרם נזק לכם או לרכושכם, או שאתם גרמתם נזק לאדם אחר או לרכושו. דוגמאות למקרים כאלה הם תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, הסגת גבול, מטרד, תקיפה ולשון הרע.

איך תבחרו עורך דין נזיקין בצורה מיטבית? איגדנו עבורכם כמה עצות בנושא שיקלו עליכם.

  1. העדיפו עורך דין המתמחה בנזיקין על פני כזה העוסק בנושאים רבים

ישנם עורכי דין המפרסמים את עצמם כמומחים לנזיקין בעוד שלמעשה הם עוסקים בתחומים רבים. למשל, עורך דין תעבורה שעוסק גם בנזיקין, בנדל"ן, במשפט מסחרי ועוד. עורכי דין המתמחים במומחיות מיוחדת רק בנזיקין לרוב יהיו בעלי ידע וניסיון רבים יותר בתחום.

  1. בחרו עו"ד עם ניסיון רב-שנים

בהמשך לעצה הקודמת, העדיפו עורכי דין בנזיקין שלהם שנים רבות של ניסיון (עשר שנים ויותר), ולא עורכי דין מתחילים בתחום (שנתיים-שלוש). לניסיון של עורך הדין יש משמעות רבה והוא לעתים קרובות הגורם שעשוי להכריע לטובתכם. רצוי גם לברר האם עורך הדין עסק בתחומים המשיקים למקרה שלכם והאם צבר ניסיון ספציפי והצלחות בו. איך לבחור עו"ד נזיקין

  1. ודאו שעורך הדין יהיה לצדכם בבית המשפט

במשרדי עורכי דין גדולים, לפעמים קורה שתיק שלכם עובר בין עורכי דין שונים עקב עומס ובעיות לו"ז. לכן, לא בטוח שעורך הדין שפגשתם לראשונה ומכיר את פרטי המקרה ייצג אתכם בבית המשפט. אתם יכולים למנוע מצב זה מראש על ידי כך שתוודאו שמי שעומד מולכם בהתחלה הוא גם שיהיה לצדכם בבית המשפט.

  1. בצעו סקר שוק

אתם נוהגים לעשות זאת עם כל מוצר או שירות שאתם רוכשים, וזה תקף גם לשירותיו של עורך דין ובהחלט מקובל בתחום. עורכי דין יודעים שלקוחות רבים נוהגים להיפגש עם כמה עורכי דין טרם ההחלטה מי ייצג אותם.לפיכך, מומלץ מאד שתיפגשו עם כמה עורכי דין בתחום הנזיקין, תעברו עמם על פרטי המקרה, בדקו את התעריפים שלהם ותתרשמו מהם באופן אישי לפני שאתם מבצעים את הבחירה. בדיני נזיקין יש חשיבות לבדיקת שיעור האחוזים הנגבים מהלקוח – ויש לבחון זאת בטרם סגירה.

  1. ערכו תחקיר בגוגל על עורך הדין

אל תלכו "על עיוור" – חפשו בגוגל את עורך הדין שאתם שוקלים לשכור, ובדקו מה כתוב עליו. בגוגל אפשר למצוא לא מעט, כולל כתבות באמצעי התקשורת, מאמרים שעורך הדין כתב, סקירות של משפטים בהם עורך הדין זכה/הפסיד, השמצות ועוד. אם אתם מוצאים בעיקר השמצות וכתבות שליליות על עורך הדין, כדאי שתידלק אצלכם נורה אדומה לגביו. גם לאתרים כמו Youtube ודומיו יש סיכוי למצוא מידע מועיל על עורך הדין הנזיקי שלכם.

  1. סמכו על תחושת הבטן שלכם

חוץ מכל השיקולים שלעיל, תמיד מומלץ גם לקחת בחשבון על תחושת הבטן שלכם אל מול האדם שעומד מולכם. האם יש כימיה ביניכם? האם אתם מקבלים מעורך הדין תחושה חיובית? האם משהו בו מרגיש לכם חשוד? האם אתם מרגישים שהוא מבין את הבעיה שלכם ומנסה לפתור אותה עד הסוף? בחרו בעורך דין שנותן לכם הרגשה טובה ושנראה לכם שתסתדרו אתו.

אם תקפידו לפעול על פי העצות שלעיל, הסיכוי שתבחרו עו"ד שמתאים לכם ולמקרה שלכם הוא גבוה. בהצלחה!

 

 

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *