ההבדל בין תביעת נזיקין לתביעת רשלנות רפואית

בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה חדה במספר תביעות נזיקין כנגד רופאים. מדובר על תביעות אותן מוביל בדרך כלל עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בתחום זה. מדובר על עורך דין שעובד עם מומחים בתחום הרפואה ובמסגרת לימודיו ולאחר מכן עשה סטאז' על משפט ונזיקין.
בשביל להבין מה הקשר בין רשלנות רפואית לנזיקין, יש להבין תחילה מה הכוונה רשלנות רפואית. רשלנות רפואית היא סטייה מרמת הסבירות של טיפול רפואי. זה יכול לבוא לידי ביטוי במתן טיפול רפואי שגוי באופן קיצוני, התנהלות לא סבירה של הרופא (למשל נטישת החולה באמצע הניתוח כדוגמא קיצונית) או מתן טיפול רפואי שסוטה באופן חמור ממה שנקבע מראש בין הרופא למטופל. במקרה כזה המטופל נתן הסכמתו לטיפול מסוים והרופא, ללא ידיעת המטופל ביצע טיפול אחר לגמרי.

נקודה נוספת שנכנסת להגדרות של רשלנות רפואית היא שהרופא כלל לא מעדכן את המטופל ולא מקבל את הסכמתו לטיפול. במקרה כזה, יש עבירה על חוק זכויות החולה.

ההבדל בין תביעת נזיקין לתביעת רשלנות

ההבדל בין תביעת נזיקין לתביעת רשלנות

רשלנות רפואית ונזיקין – הדומה והשונה

הסיבה שרשלנות רפואית נקשרת לנזיקין היא שאותה רשלנות בה נוהג הרופא עלולה לגרום לנזק אצל המטופל. כאן חשוב להבהיר, לא כל רשלנות גורמת לנזק ולא בכל מקרה אפשר להוכיח שהנזק נגרם כתוצאה מהרשלנות. יש מקרים שטיפולים רפואיים מתבצעים ברשלנות אך לא גורמים נזק פיזי. בשביל שתביעת רשלנות רפואית תיחשב כנזיקין, יש להוכיח קשר סיבתי בין השניים, כלומר שאכן הרשלנות הובילה לנזק. במקרה כזה יקבל התובע פיצוי על מידת הנזק.
לשם כך יש צורך לשכור עורך דין רשלנות רפואית אשר יכול להוכיח, בעזרת כלים משפטיים ורפואיים (בעזרת המומחים איתם הוא עובד) שאכן הטיפול הרשלני או חוסר הטיפול או הטיפול החלקי הוא שאחראי לנזק שנגרם אצל המטופל. במידה והנזק מוכח, אז יש להוכיח שיש לו השפעה על חיי היום יום של המטופל, למשל פגיעה בכושר העבודה, צורך בקבלת טיפולים רפואיים, פגיעה בתפקוד מיני, פגיעה בתפקוד המנטאלי או כל פגיעה אחרת, וכך ניתן לחשב באופן מסוים מה גובה הפיצוי שעל הנתבעים (בדרך כלל מדובר ברופא ובמוסד בו הוא עבד) לשלם למטופל.
תביעת נזיקין כתוצאה מרשלנות רפואית היא תביעה שונה מתביעה נזיקין רגילה, מאחר ואם בתביעת נזיקין של רכב ניתן לעשות חישוב מדויק כמה עולה הטיפול לרכב, במקרה של תביעת נזיקין מרשלנות רפואית, יש שני חלקים לא פשוטים לתביעה, הוכחת טיפול רשלני ולאחר מכן יש להוכיח שהטיפול אחראי על הנזק שנגרם ומה העלות שלו. מאחר ומדובר בתביעה לא פשוטה, יש לשכור עורך דין רשלנות רפואית מומחה ומנוסה בתחום.

לייעוץ ופרטים נוספים בסוגייה – אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל עת, ונשמח לעמוד לשירותכם.

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *