התנהלות מומלצת מול חברת הביטוח לאחר תאונה

עולם הביטוח, עבור רוב הצרכנים, הוא זר ולא מוכר. רובינו מעדיפים גם לא להכיר אותו מקרוב.

אולם מה קורה ועולה הצורך, למשל אחרי תאונה, להתנהל מול חברות הביטוח? מסתבר שחוסר ידיעה והבנה של הכללים ותקנות חברות הביטוח, עלולה לעלות לכם ביוקר.

 

מה צריך לעשות אחרי תאונה

כנראה שהמילה החשובה ביותר שעליכם לזכור היא תיעוד.

כל פעולה, חוות דעת, קבלה וכדומה, חשוב שתהיה מתועדת, אם באמצעות ניירת פיזית, אם באמצעות צילום, הקלטה וכיוצ"ב.

את התיעוד יש לשמור מאחר והוא ישמש גם לצרכי התביעה בחברת הביטוח וגם בדיון המשפטי שעלול להתרחש אחרי שהתגלעה חוסר הסכמה ביניכם לבין החברה המבטחת.

מעבר לתיעוד, לפניכם כמה המלצות להתנהלות המומלצת מול חברת הביטוח לאחר תאונה:

ראשית, כאמור, תעדו כמה שניתן את פרטי התאונה, המיקום, עדי ראייה, נזקים לרכב וכמובן לגוף. אם פוניתם לקבלת טיפול רפואי וודאו שבסיכום רם הרופא כי הטיפול ניתן בעקבות תאונה, ובכלל, כל טיפול רפואי אחר, גם בקופת החולים, בעקבות האירוע, צריך להיות מתועד (בקשו עותק) וחתום ע"י הרופא המטפל.

כמה שיותר סמוך למועד התאונה, שלחו, רצוי מאד באמצעות עו"ד, טופס הודעה על תאונה לחברת הביטוח, עם העתקים של כל המסמכים שאספתם, כולל רישום במשטרה, אם פניתם אליה, צילומי המקום ופרטים מזהים של עדי הראייה.

תהליך זה גורר אחריו תגובה של חברת הביטוח שתרצה לחקור את נסיבות האירוע ולא תרצה להפרד כל כך מהר מכספי הביטוח. לעיתים, תשלח החברה חוקר גלוי או סמוי לבדיקת אמיתות טענותיכם.

לפניכם מספר כללים שחשבו שתעקבו אחריהם, כדי לממש את זכויותיכם ולהתקל בכה שפחות מהמורות שעלולה להציב חברת הביטוח.

  • אם הייתם מעורבים בתאונה ורכבכם אינו מבוטח ביטוח מקיף, יהיה עליכם לתקן את הרכב ולשלם עבור התיקון מכיסכם. עדיין, אל תוותרו על קבלה מהמוסך וודאו שרשום עליה שתיקון הרכב הוא בגין תאונה. מומלץ גם לצלם את הנזקים ברכב לפני התיקון. הסיבה לכך היא כי אם חלילה תחושו ברע מספר ימים לאחר התאונה ופניתם לטיפול רפואי, תוכלו להוכיח את הקשר בין מצבכם לבין התאונה.

 

  • אל תמהרו להגיע לפשרה מיידית עם חברת הביטוח. למרות הפיתוי שבקבלת כסף מיידי מחברת הביטוח, תגלו שאם תמתינו ותנהלו מולה משא ומתן, תוכלו לקבל סכומים גבוהים הרבה יותר ממה שהציעה לכם מלכתחילה בנסיון להשיג עמכם פשרה, מה גם שממדי הנזק המלאים יתבררו לכם רק לאחר תקופה ופעמים רבות הם גבוהים יותר ממה שתציע לכם חברת הביטוח כפיצוי.

 

התנהלות מומלצת מול חברת ביטוח

התנהלות מול חברת ביטוח – המלצות

  • משפט – לא בכל מחיר. לא תמיד כדאי להגיע לתביעת נזיקין משפטית מול חברת הביטוח. אם הנזק הוא יחסית קל, ללא נכות, לא תמיד כדאי להכנס לתוך הליך משפטי ארוך, בו יכול להיות שחוות הדעת של השופט תכריע דווקא לרעתכם.

 

  • קבלת טיפול רפואי- אם נפגעתם בתאונה ואתם זקוקים לקבל טיפול רפואי, אל תגזימו בו, במיוחד אם הנזק אינו רב מדי. אם אתם חושבים שבאמצעות פנייה לרופא פרטי והוצאת אלפי שקלם בגין הטיפול תוכיחו שנגרם לכם נזק כבד, זכו שבצד השני עומדת חברת ביטוח מיומנת שתבקש לוודא אם הטיפול אכן הולם את אופי הפגיעה בכם.

 

החוק קובע כי הנפגע בתאונה חייב לנסות ולהקטין את עלות הטיפולים, כך שמומלץ להתחיל דווקא בקבלת טיפולים רפואיים בקופות החולים, במיוחד בטיפולים בהם לא נדרשת התערבות של רופא פרטי. זכרו שחברת הביטוח תשאל אתכם מדוע נעזרתם בטיפול פרטי אם יכולתם לקבל אותו בעלות מופחתת בקופת החולים, וייתכן והיא תסרב לכסות את מלוא ההוצאות הרפואיות.

 

  • התייעצו עם גורם משפטי מומחה – אל תתחילו את התביעה מבלי שקיבלתם יעוץ מעורך דין נזיקין, שיוכל להכין אתכם לתביעה מול חברת הביטוח, לאמוד את סיכוייכם לקבלת פיצוי, מלא או חלקי ואם כדאי לכם לגשת למשפט. אתם תגלו שהתמורה להשקעה שלכם היא מלאה, ועל אף התשלום לעורך דין, אתם עשויים לחסוך כסף רב בהוצאות מיותרות ובמשפטים חסרי סיכוי, או להיפך, תוכלו לקבל פיצויים גבוהים בהרבה ממה שתציע לכם חברת הביטוח במסגרת הסכם פשרה.

 

יעוץ משפטי – מגורם מקצועי בלבד

לסיכום, בראש ובראשונה חשוב לזכור לתעד את פרטי התאונה באופן מפורט ונרחב ככל האפשר. לזכור לשמור כל קבלה, דו"ח, אישור רפואי, תצהיר מהמשטרה, תמונות והקלטות עדי ראייה.

לתיעוד יש חשיבות עצומה בהוכחת צדקתכם והדיפת כל טענה של חבר הביטוח שתנסה להפחית בחומרת הפגיעה או בגובה הפיצוי הכספי.

משרד עורכי דין דוד אנג'ל מעמיד לרשותכם את נסיונו והמוניטין המקצועי שלו בתביעות מול חברות ביטוח, הערכת סיכויכם לקבלת פיצוי כספי גבוה וייצוג נאמן של עורכי דין מוסמכים ומומחים, מול חברת הביטוח, גם במקרה והתיק הגיע למשפט.


קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *