חשיבות ייצוג על ידי עורך דין בוועדה הרפואית של ביטוח לאומי

לאזרחים ישראלים אשר הוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגעי עבודה ושולמו להם דמי פגיעה ועדיין נותרה אצלם נכות בעקבות הפגיעה בעבודה יש ויכולים הם להיות זכאים לגמלת נכות מעבודה, קצבה חודשית או מענק. על מנת לזכות בזכאות נוספת על הנפגע להופיע בפני ועדה רפואית בביטוח הלאומי המורכבת לרוב ממספר רופאים המומחים בתחום פגיעתו והיא על פי חוות הדעת תקבע אודות פיצוי נוסף.

ההמלצה לרבים היא ללכת לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי בליווי עורך דין זאת על מנת להעלות את הסיכוי לקבלת קצבת נכות או מענק.

חשיבות עורך הדין בוועדה הרפואית

רבים טועים לחשוב שעניין הוועדה הרפואית מול המוסד לביטוח לאומי מסתכם במילוי פשוט של טפסים אותם יש לשלוח. לא כך הם פני הדברים. הטפסים שיש להגיש צריכים להיות כתובים בצורה נכונה, אופן הגשתם חשוב גם הוא ויש והנחיות העורך דין חשובות. כמו כן לא פעם יהיה צורך בהוספה של מסמכים נוספים עליהם ידע העורך דין להצביע.

ליווי מעורך דין בועדה רפואית

ועדה רפואית בביטוח לאומי – ליווי עורך דין

הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי אורכת דקות בודדות ולנפגע שמורה הזכות בליווי עורך דין צמוד. העורך דין יוכל לוודא שכל טענותיו ומכאוביו של הנפגע נרשמים על ידי הפקיד במקום ולוודא שכל מגבלותיו אכן נבדקות על ידי צוות הרופאים המומחים.

בעת הצורך ובהמשך אם הוחלט להגיש ערר לבית הדין לעבודה ידע העורך דין להעניק את אותה מעטפת מקצועית כפי שהדבר נעשה מול המוסד לביטוח לאומי – משלב איסוף המסמכים ועד ייצוג הנפגע מול הנציגים של בית הדין לעבודה.

ערעורים מול הוועדה הרפואית

על ההחלטה הראשונה של הוועדה הרפואית ניתן לערער מול הוועדה הרפואית לעררים. על הערר להיות מנימוק ולהימסר בכתב תוך שלושים ימים ממועד קבלת ההחלטה של הוועדה הרפואית הראשונה. במקרים בהם הוגש הערר ללא נימוקים יוארך מועד הגשת הנימוקים בשלושים ימים נוספים.

בוועדה הרפואית לערערים במוסד לביטוח לאומי נמצאים שלושה רופאים מומחים שאינם מועסקי המוסד לביטוח לאומי. הוועדה יכולה כמובן לתמוך ולאשר החלטת הוועדה הרפואית הראשונה, לשנותה בחלקה או לבטלה. ההחלטה כאן הינה סופית ועליה לא ניתן לערער שוב במסגרת המוסד לביטוח לאומי אלא רק בפן המשפטי מול בית הדין האזורי לעבודה. ערעור לבית הדין האזורי לעבודה יש למסור תוך שישים ימים ממועד קבלת ההחלטה של הוועדה הרפואית לערערים.

גם כאן חשוב להדגיש את הצורך בליווי צמוד של עורכי דין המתמחים בעבודה מול המוסד לביטוח לאומי ובית הדין האזורי לעבודה כמו גם ביכולת לייצוג בבתי המשפט. יכולותיהם הרבה של עורכי הדין לנמק בכתב ובעל פה בעבור הנפגעים הינם מעלה חשובה באופן שבו המסגרות יראו ויבינו את התמונה בצורה ברורה וכוללת.

עורכי דין מצביעים כיום על מספר דגשים הנוגעים לאופי העבודה וההתנהלות מול הוועדות הרפואיות שבמוסד לביטוח לאומי.

אלמנט הזמן הינו חשוב והועדות עצמן אורכות מספר דקות ובהן מצופה מן הנפגע להעלות טענותיו ותלונותיו בצורה ממוקדת וממצה ולא יחזור על עצמו. כמו כן, ניתנת הזכות לנפגע להעלות אף את טענותיו ותלונותיו על הכתב זאת למול הלחץ וההתרגשות שרבים חווים מול הוועדה עצמה. כאן ניתן ביטוי רב ליכולותיו של העורך דין להציג כלפי הוועדה מסמך הכתוב בצורה תמציתית וברורה.

לא פעם נדרשים נפגעים רבים לשבת עם עורך דין ולנהל מספר סימולציות המדמות את תרחיש הוועדה הרפואית. סימולציות אלו עוזרות כמובן בהפגת המתח שיכול להתרחש בעת הוועדה הרפואית עצמה וכמובן מבליטות נקודות שיש לעבוד עליהם ולשפר טרם ההגעה לוועדה הרפואית. חשיבות יש כמובן להופעה החיצונית, התנהגות מנומסת ולא מתנצחת ואי הגעה למצבים של ויכוחים מיותרים.

דגש נוסף נוגע לתיאור המגבלות אשר נוצרו מרגע התאונה. תלונות עד כמה כואב אינן מדד אובייקטיבי שיכול לתת לרופאים מידע רלוונטי. חשוב לתאר את המגבלות שנוצרו ולוודא שכל מגבלה המוארת לפני הרופאים מתוארת גם במסמכים הרפואיים. אלו צריכים להיות כמובן אובייקטיביים ולכלול בין היתר צילומים שנעשו (CT, MRI), בדיקות שמיעה, בדיקות פתולוגיות ועוד.

* למשרדנו מומחיות מיוחדת בייצוג נפגעים בוועדות רפואיות של הביטוח הלאומי.

 

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *