נזקי רכוש – מה עושים במקרה של תאונה עם רכב ליסינג?

 

תאונת דרכים היא תמיד אירוע שאינו חיובי במיוחד, אך קיימים מקרים בהם ההתנהלות נעשית מורכבת עוד יותר – אחד מהתסריטים האלה הינם תאונה עם רכב ליסינג. כמו בכל תרחיש אחר, גם כאן יש שני צדדים לאותו מטבע. כאשר אתם הנהג או נוסעים ברכב ליסינג, נניח במסגרת נסיעה בלימוזינת חתונה, חשוב מאוד לזכור שאתם תלויים בתנאי הליסינג כפי שנוסחו בהסכם עליו חתמתם מול החברה. על מנת לדעת בדיוק מה התנאים, הזכויות והחובות שלכם ברגע של תאונה שהתרחשה באשמתכם או במעורבותכם – יש לעיין לעומק בהסכם הליסינג.

הנקודה החשובה ביותר שיש לזכור היא שאם הייתם ברכב, האחריות על התאונה מוטלת עליכם ולא על חברת הליסינג. משום כך, יש לדעת מראש את רמת ההשתתפות העצמית, ובמקרים מסוימים גם כדאי לשקול מראש לעשות ביטוח מקיף יותר על מנת להתמודד עם מצבים מעין אלה.

מה קורה לנהג פרטי המעורב בתאונה עם רכב ליסינג?

תאונה עם רכב ליסינג - עורך דין נזיקין דוד אנג'ל ושות'

תאונה עם רכב ליסינג

לאורך שנים ארוכות, נהגים פרטיים שלרוע מזלם הסתבכו בתאונה עם רכב ליסינג נאלצו להיערך למאבקים ארוכים בבתי המשפט על מנת לקבל פיצויים להם הם זכאים, וזאת משום שחברות הליסינג סירבו לקחת אחריות על הרכבים, בגלל קשיים בירוקרטיים להוכחת זהותו של האדם שנהג ברגע התאונה וכיוצא בזה. לאחר חקיקה שבוצעה בשנת 2009 על ידי שר התחבורה, חברות הליסינג מחויבות לפצות את הנהגים הפרטיים במקרים כאלה. עם זאת, חשוב מאוד לדאוג לקבלת מידע מלא לגבי האדם ולגבי הרכב המעורב בתאונה, ולשם כך אין לעזוב את המקום עד שכל הנסיבות והפרטים מתועדים ורשומים לשימוש עתידי מול חברות הביטוח.

רכב ליסינג תפעולי – מה זה אומר בכל הנוגע לתאונות?

ראוי להפריד בין ליסינג פרטי לבין רכב ליסינג תפעולי – רכב ליסינג תפעולי משמעו שהנהג משלם סכום כולל אחד בכל חודש, המכסה את כל הוצאות הרכב – כולל הביטוח. במקרי תאונה (בין אם אתם נמצאים בצד של הרכב בליסינג, או בתור נהג ברכב פרטי), ראשית יש להחליף פרטים ולבדוק את תנאי הפוליסה. יש לתעד את כל הפגיעות ברכב וכן את הנסיבות בהן התרחשה התאונה, על מנת שבשלבים מאוחרים יותר של ההתנהלות מול חברות הביטוח לא יהיה כל ספק לגבי זהות הנהג וכן לגבי אחריותו.

האם יש צורך בעורך דין במקרי תאונה עם רכב ליסינג תפעולי?

כאמור, לאחר החקיקה של 2009, האחריות על תאונות ברכבי ליסינג הפסיקה להיות נתונה לפרשנות. עם זאת, במקרים מסוימים נדרש עורך דין על מנת להוכיח אשמה או זכאות, לקבל את הפיצויים המגיעים או למנוע ענישה בלתי הוגנת. במקרים מסובכים בהם חברות הביטוח מסרבות לפעול על פי כללי הפוליסה – מומלץ לפנות לעורך דין כבר בשלבים הראשוניים.

אתם מוזמנים לפנות למשרדנו בכל שאלה הכרוכה בנזק רכוש, ובפרט בנושא תאונה ברכב ליסינג – ונשמח לעזור בכל עת.

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *