רשלנות רפואית של רופא שיניים

רפואת שיניים היא שם כולל לקשת רחבה של טיפולים, ביניהם טיפולי שיניים רפואיים כירורגיים וטיפולים אסתטיים. כשמדברים על רשלנות רפאית במסגרת טיפולי שיניים, ההתייחסות היא גם לטיפולים אסתטיים שהם לרוב לא הכרחיים לבריאות המטופל ומתבצעים לבקשתו.

כאשר למטופל נגרם נזק כתוצאה מטיפול שיניים, באפשרותו להגיש תביעת פיצויים נגד רופא השיניים או המרכז הרפואי בו התבצע הטיפול.

רשלנות רפואית לפני תחילת הטיפול

תחומי ההתמחות ברפואת שינים הם רבים, ביניהם טיפולי שיניים לילדים, טיפולי פה ולסת, טיפולי חניכיים, שיקום הפה ועוד. מאחר ומדובר בהתמחויות רבות, כל טיפול שינים צריך להתבצע על ידי רפא שיניים אשר מתמחה בבעיה הספציפית ממנה סובל המטופל. אם כבר בשלב אבחון הבעיה נקבע על ידי רופא השיניים טיפול שגוי והפניה לרופא שאינו מתמחה בבעיה האמיתית, כבר בשלב זה ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות באבחון, הנובע מפיזור דעת, חוסר ידע מספיק לאבחון הבעיה וכדומה. אם המטופל יגש לקבל טיפול שגוי, עלול להגרם נזק מיותר, כמו גם כאב וסבל שלא לצורך. למשל, על רופא השיניים להקשיב לתלונות המטופל ולתיאוריו, לבצע בדיקות, כולל צילומים במידת הצורך, זאת על מנת לאבחן באפן המדויק ביותר את הבעיה, ברגע שזה לא קורה, האבחון עלול להיות שגוי ובלתי מספק.

 

רשלנות רפואית של רופא שיניים

רופאי שיניים

 

גם בשלב של ההכנות לטיפול או בטיפול השיניים עצמו ישנם מצבים בהם מתרחשת רשלנות רפואית. למשל, רופא השיניים לא בדק אם המטופל רגיש לחומרי הרדמה, לא ביצע בדיקות מקדימות נדרשות או ביצע טיפול שיניים רשלני, לא מיומן ובלתי מדויק ומקצועי. כתוצאה מכך עלול להגרם למטופל נזק שלא היה נגרם לו היה מקבל טיפול שיניים לפי סטנדרטים רפואיים סבירים.

רשלנות רפואית במהלך טיפול השיניים

במהלך טיפולי השיניים יכולים להיות מצבם בהם רופא השיניים ביצע טיפול רשלני, בלתי זהיר, לקוי או בלתי מקצועי. טיפולים כגון אלו עלולים לגרום נזק למטופל מהווים עילה לתביעת רשלנות רפאית. תביעות אלו יכולת להיות הן במצבים של טיפולי שיניים למיניהם, כולל ניתוחים כירורגיים והן במהלך טיפולים אסתטיים.

נתון חשוב נוסף המהווה עילה לכל דבר בתביעת רשלנות רפואית היא מתן מידע למטופל. כל טיפול אותו מעניק רופא השיניים למטופל, חייב בהסבר מקיף על מהות הטיפול, על החלופות, במידה ויש ועל השפעת הטיפול על ההחלמה, כאבים, האם נדרש אשפוז או ימי החלמה בבית, סיבוכים אפשריים, סוגי התרופות שיש ליטול לאחר הטיפול ותופעת לוואי אפשריות. אם לא ניתנו הסברים כגון אלו, הרי שהמטופל לא נתן הסכמתו מדעת לטיפול.

אחרי הטיפול                                                           

גם לאחר שניתן טיפול שיניים על הרופא המטפל לבצע מעקב סדיר אחר המטופל. היה ולא נהג כך, יכולה לקום עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. אם מדובר בטיפול שהוא מורכב ועלולים להיות סיבוכים בעקבותיו, מחובתו של רופא השניים לקבוע מועד לביקור חוזר על מנת לוודא את התקדמות ההחלמה. כמו כן, לעתים נדרש מתן תרופות או החלפת הקיימות באחרות כדי להקל על המטופל ולהבטיח את הצלחת הטיפול. היה ולא נקבע מעקב שכזה, יש מקום לתביעת רשלנות רפואית, זאת מאחר וחוסר במעקב רפואי חורג מחובת הזהירות ומהסטנדרטים המקובלים ברפואת שניים, במיוחד אם רשלנות זו גרמה לנזקים.

במידה ויש בכם חשד כי נגרמה לכם רשלנות רפואית אצל רופא השיניים, חשוב מאד להיוועץ עם עורך דין מומחה בתביעת רשלנות רפואית בכלל וברשלנות ברפואת שיניים בפרט. זאת על מנת להבין אם יש בכלל מקום לתביעה ומה סיכויי ההצלחה שלכם בתביעה מסוג זה – וכמשרד שעוסק בתחום ביום-יום, אנו נשמח לסייע לכם בכך !

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *