תאונת דרכים בחו"ל – מה עושים?

בכל רגע נתון נמצאים ישראלים רבים בחו"ל. חלקם הרחב במסגרת חופשיות וטיולים ויש אף רבים הנמצאים חלק ניכר מן הימים בחו"ל לרגל עבודה ועסקים. שהות של ימים רבים מביאה ישראלים רבים להיות חשופים כמו התושבים עצמם לסכנות יומיומיות.

נושא תאונות הדרכים, כמו בישראל, מהווה עניין ושיח רב גם במדינות רבות בחו"ל, לא רק במדינות מערביות. למול העובדה שבכל רגע נתון מתרחשות תאונות דרכים מן הקלות ועד הקשות מביאה מבקרים ישראלים רבים בחו"ל לא פעם להיפגע בתאונות אלו. היכולת להתמודד במדינה זרה לאחר מקרה של תאונת דרכים יש ויכול להוביל רבים לחוסר אונים או מעשית לחוסר תפקוד חלקי או מלא. עבור ישראלים רבים יש וחשוב לדעת מה לעשות ומה לא לעשות בעת תרחיש בו הם או בני משפחה וחברים היו מעורבים בתאונת דרכים בחו"ל.

ביטוח צד ג'

אחת מן הבעיות הנפוצות של ישראלים אשר היו מעורבים בתאונת דרכים בחו"ל היא בנוגע לאי היכולת לכסות נזק של פגיעה בצד ג' במסגרת פוליסות נסיעות לחו"ל בהם משתמשים ישראלים רבים. הדבר לא משנה באם פוליסת הנסיעה הופקה על ידי חברת הביטוח או במקרה בו הכיסוי ניתן על ידי חברת האשראי. נקודה זו הינה קריטית וחשובה וישראלים אשר מעורבים בתאונת דרכים בחו"ל יש ובמקרה שיינזק צד ג' בתאונה אין הביטוח כולל פיצוי לאותו צד יש ועל המבוטח עצמו יוטל מלוא או חלק רב מהתשלום שיכול להגיע למאות אלפי שקלים.

הפתרון הינו פשוט ובעת השכרת ברכב לנסיעה בחו"ל יש לדאוג לכיסוי מלא של צד ג' וזאת למרות העלות המתלווה לכך.

תאונת דרכים בחוץ לארץ

תאונת דרכים המתרחשת בחו"ל

אי הזזת כלי הרכב וצילום הזירה

במדינות רבות לאחר תאונת דרכים חל איסור בהזזת כלי הרכב אלא בהוראה של שוטר בלבד. יש והזזה של כלי הרכב לאחר התאונה יכולה אף לפגוע בכיסוי עצמו לבטח אם ימצא עצמו המעורב בחקירה משטרתית. בריחה מן המקום היא לבטח אינו פתרון שיש לקחת בחשבון אך גם הזזה של הרכב יש ותפעל לרעתכם. בעת תאונת דרכים יש כמובן לדאוג להגעה של צוותי משטרה ועזרה ראשונה. עד הגעתם חשוב ומומלץ בתיעוד זירת האירוע – מקום התאונה, הרכבים שניזוקו וכל המסמכים של המעורבים.

מיידות הטיפול הרפואי

בתאונות דרכים רבות יש וגופנו לא יגיב באופן שבו נחוש פגיעה כלשהי. אין זה אומר כמובן שהגוף לא נפגע למרות תחושה של חוסר כאב. ההמלצה היא לאחר תאונת דרכים, לא רק בחו"ל, היא להתפנות לבדיקה של רופא באופן המידי ביותר.

לא פעם מוצאים עצמם ישראלים רבים מתמודדים עם חברות הביטוח בעניין הנזק הרפואי הנגרם מן התאונה. חברות ביטוח רבות יש ויטענו שאין קשר בין הנזק הגופני לתאונת הדרכים עצמה או שיש המעטה יתרה מצידה בנוגע לפגיעה.

בעת הגעה למוקד רפואי או מיון בחו"ל יש וחשוב לדאוג באם הדבר מתאפשר לאדם אשר יוכל לתרגם עבורכם את המסמכים, אם לא בעברית אז לפחות באנגלית. כמו בישראל, גם במקומות רבים בחו"ל יש והצוות הרפואי יחסיר נתונים חשובים ומהותיים במסמכים הרבים ותרגום שלהם בו במקום יש ויכול להיות קריטי להמשך.

 

שמירה על מסמכים וקבלות

עניין זה הוא כמובן חשוב ומהותי בנוגע לכל תאונה או תביעה מול כל מסגרת ממשלתית. העניין הופך חשוב פי כמה בעת תאונה בחו"ל וחשוב עד מאוד לשמור כל מסמך או קבלה שיכולים להיות רלוונטיים למול כך שהשלמה של אותם מסמכים וקבלות בהמשך מהארץ תהה קשה ומסובכת הרבה יותר.

שימוש בשירותיו של עורך דין לדיני נזיקין

גם כאן עניין המידיות הינו חשוב מאין כמוהו ויצירת קשר עם עו"ד לדיני נזיקין הינה חשובה אף טרם חזרתכם ארצה. יצירת קשר מידי עם עו"ד לדיני נזיקין תמנע מכם את אותם טעויות קריטיות שישראלים רבים עושים בעת מעורבות בתאונת דרכים בחו"ל.

בעת החזרה ארצה יוכל עו"ד לאמוד מקרוב אודות התאונה עצמה, השיח והעבודה מול חברת הביטוח וההתמודדות מול הרשויות המקומיות והגופים המעורבים במדינה בה אירעה תאונת הדרכים.

עורכי דין המעניקים ייצוג לישראלים אשר נפגעו בתאונות דרכים בחו"ל צוברים עם השנים ניסיון רב וזאת למול האתגרים הרבים העומדים לפתחם למול כל תאונות הדרכים אשר מתרחשות במקומות רבים ברחבי העולם. יכולתם של עורכי דין רבים בהסתגלות מהירה לתקנות והחוקים שבכל מדינה והן בהכרה של פוליסות הביטוח הרבות המוצעות לישראלים רבים, כל אלו מבטיחים ללקוחות הצלחה מרבית בטיפול בתיק סבוך מעין זה.

השארת הטיפול לגופים חובבניים וידיים לא מקצועיות יש שלא רק יספקו את התוצאה המרבית אלא אף יפגעו מכה אנושה וכלכלית בנפגעי תאונות דרכים בחו"ל.

 

 

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *