תביעה לניידות מהמוסד לביטוח לאומי

גמלת ניידות הינה גמלה המעניקה הטבות לנכים בעלי ליקויים ברגליים אשר מגבילים אותם בניידות ממקום למקום. לא כל נכה המוגבל ברגליו יש ויקבל גמלת ניידות אלא רק אלו שהליקוי שהם נכלל ברשימה סגורה של ליקויים (11 במספר). רשימה עליה הוסכם בין משרד האוצר למוסד לביטוח לאומי.

את גמלת הניידות יקבלו אלו המוגדרים כמוגבלים בניידות. מדובר על תושב ישראל לו נכות ברגליו שהיא חלק מרשימת הליקויים כשבעת הגשת תביעתו עדיין לא הגיע לגיל פרישה. הדרישה היא לרמה מינימלית של מוגבלות – 40% זאת כשיש ברשותו רישיון נהיגה. לאלו ללא רישיון נהיגה דרגת המוגבלות הנדרשת הינה 60%. אלו ללא רישיון הנהיגה שלהם הוגדרה דרגת מוגבלות של לפחות 60% יש וחייבים להציג מורשה לנהיגה. אלו יכולים להסיעם באם עומד בתנאים הבאים: קרוב משפחה מדרגה ראשונה בעל רישיון נהיגה אשר סועד ברוב שעות היממה את בן המשפחה המוגבל, מגורים משותפים עם המוגבל או מגורים על מרחק שלא עולה על 500 מטרים, התחייבות של המורשה לנהיגה להסיעו באופן קבוע לכל צרכיו ואישור של המוסד לביטוח לאומי כמורשה לנהיגה.

 

הטבות לפי הסכם הניידות

על פי הסכם הניידות שנחתם בין משרד האוצר למוסד לביטוח לאומי זה המוכר כמוגבל ניידות זכאי למספר הטבות: קצבת ניידות קבועה, תו חנייה של רכב נכה, הלוואה בעבור מיסים על הרכב, הלוואה לרכישת רכב ואביזרים נלווים, הלוואה עבור התקנת אביזרים לרכב לרבות אביזרים הנוגעים למוגבלותו של בעל הרכב, החזר הוצאות בעבור רכישת אביזרים לרכב ומימון על לימוד נהיגה ברכב לאביזרים מיוחדים.

תביעה לניידות ביטוח לאומי

תביעת ניידות ביטוח לאומי

אלה המבקשים גמלת ניידות אמורים לפנות ראשית כל למשרד הבריאות. בפנייה זו עליהם למלא טופס בקשה לבדיקה רפואית בלשכת הבריאות המחוזית. את הטופס ניתן להשיג בלשכות הבריאות המחוזיות, בסניפי המוסד לביטוח לאומי ודרך האינטרנט. ישנה חשיבות לאופן מילוי הטופס ואיך יוגדרו סעיפי המוגבלות בניידות ולכן מומלץ עד מאוד להיעזר בשרותיו של משרד עורכי דין מומלץ ואנשי מקצוע המכירים תחום זה מקרוב.

לאחר קביעת הוועדה הרפואית את אחוזי המוגבלות בניידות ישנה אפשרות לערעור למול ועדה רפואית לערערים הסמוכה לבית החולים תל השומר. את הערר יש להגיש תוך 60 יום מיום ההחלטה וגם עליה ניתן אחר כך לערער למול בית הדין האזורי לעבודה. ערעור זה יש להגיש בתוך 30 ימים מיום מסירת ההודעה על הערעור הראשון. גם כאן ההמלצה הרווחת היא להיעזר בעורכי הדין המכירים ומתמחים בעניינה הבקשה והערעורים בכל הנוגע לקצבת ניידות.

לאחר שנקבע סופית אחוז המוגבלות בניידות על ידי משרד הבריאות יש להמשיך ולהגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת לממש ההחלטה. על מגיש הבקשה לביטוח הלאומי לוודא שעושה כך בתוך חודשיים מרגע אישור לאחוזי המוגבלויות של משרד הבריאות זאת על מנת שלא יהפוך ללא זכאי.

 

לא הכל בטוח

יש לזכור שגם למוסד לביטוח לאומי הזכות לערעור על החלטת הוועדה הרפואית במשרד הבריאות. לא פעם לצערנו הרב בוחר המוסד לביטוח לאומי לערער ורבים הפעמים שמוצאים עצמם רבים נאבקים ומותשים מולם. קיימים מקרים בהם לאחר החלטת הוועדה הרפואית במשרד הבריאות אודות אחוז המוגבלות עוד מוקדם לשמוח מפני שהמוסד לביטוח לאומי נוטה להגיש ערר לבית הדין לעבודה. עבורו אפשרות הערעור דורשת לרוב השקעת מאמצים ומשאבים רבים ובמסגרתם נלקח הדבר בחשבון ויכול לעבוד לטובת מבקש אחוז המוגבלות.

למוסד לביטוח לאומי היכולת להפסיק תשלום קצבת הניידות ברגע שאחד מהתרחישים הבאים מתקיימים: פסיקה של וועדה רפואית אחרת שקבעה שאין לאדם כבר מוגבלות בניידות, המוגבל נפטר, המוגבל מכר את רכבו, חצי שנה שעברה מהמועד בו נקבע של המוגבל להחליף רכבו בשל תקנות חדשות הקובעות כך, אי שימוש ברכב באופן רצוף שלושה חודשים לפחות, אשפוז של המוגבל בבית החולים שלושה חודשים לפחות, שלושה חודשים שחלפו מאז שהרכב נהרס ואינו שמיש (באישור של שמאי רכב) או נגנב, המוגבל בניידות עזב את ישראל לתקופה של חודש לפחות כשלפני יציאתו את הארץ הספיק לקבל קצבה במשך שלושה חודשים לפחות – אז תופסק קצבתו רק לאחר חצי שנה מרגע יציאתו לחוץ לארץ.

אנו ממליצים מאד מאד לפנות לעו"ד המומחה בתחום הביטוח הלאומי על מנת למקסם את הסיכוי לזכות בתביעת הניידות ובהטבות הרבות המוקנות לזכאים לה.

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *