תביעות נזיקין בעקבות הסכם ממון בין בני הזוג

גירושין הם אף פעם לא סיפור קל אלא להפך, הוא הליך מורכב לעיתים עד כדי הרי אסון, בין אם השכלתם לכתוב הסכמי ממון, או שנמנעתם מכתיבת הסכם ממון בתחילת הקשר. זוגות רבים אשר בוחרים להקים בית ולהתחתן כדת וכדין, בוחרים לגשת אל עורך דין הסכמי ממון ולחתום על הסכם אשר יגן על רכושם וכספם בבוא העת ובמידה ויחליטו להתגרש ולהפריד כוחות. מעבר לעובדה שהסכם ממון עושה סדר ומשאיר לבני הזוג את הזכות להישאר עם ממונם טרם הנישואין, הוא אף מאפשר גירושין קלים יותר ולו בשל העובדה שהוויכוחים למי שייך מה ומי מקבל מה, נחסך מבני הזוג – הסכם הממון מעגן תחת חוזה משפטי את כל הסוגיות הללו מבעוד מועד, ויכול לשמש כעוגן ברמת דיני הנזיקין.

חשיבותו החוזית של הסכם ממון

אין בנו רצון לשכנע בני זוג לחתום על הסכם ממון, אך חשוב מעל לכל להכיר ביתרונותיו של הסכם זה מבחינת דיני בנזיקין ורק לאחר מכן לקבל את ההחלטה האם נכון לחתום על הסכם זה או לאו. היה ואתם שוקלים סוגיה זו, דעו כי כל הרכוש שצברתם עד מועד החתונה יכול להישאר שלכם, גם לאחר ובמידה בחרתם להפריד כוחות. עוד מסייע הסכם הממון בתהליך הגירושין ומאפשר לכם לדעת מראש לאן אתם הולכים ללא הפתעות וללא מפח נפש מיותר.

הסכם ממון - תביעת נזיקין

הסכם ממון – תביעת נזיקין

היכן מתחילות הבעיות? במידה ובחר בן הזוג שחתם על הסכם ממון לא להיענות להסכמים לאחר הגירושין, אזי אתם רשאים לפנות אל בית המשפט ולהגיש כנגד בן הזוג תביעת נזיקין אודות הנזק שנגרם לכם כתוצאה מסירובו להיענות להסכם עליו חתם בדעה צלולה. ניתן לשכור את שירותיו של עורך דין הסכמי ממון.
על אף המחשבה כי הסכם ממון הוא נוסח משפטי מובנה, חשוב להבין כי עבור כל בני זוג מנוסח הסכם בהתאם לדרישותיהם ובקשותיהם האישיות. רק אתם תחליטו מה ייכלל בהסכם הממון ומה לא. על פי רוב נכון יהיה לשייך ממון אתו הגיע כל אחד מבני הזוג טרם החתונה אליו במסגרת החוזה ואילו הממון שנצבר במהלך החיים המשותפים, יחולק שווה בשווה. כאמור, כל בני זוג יכולים לקבוע אחרת כל עוד הם מסכימים על תוואי החוזה ופרשנותו. חתימה על ההסכם תהווה הוכחה בבוא העת גם אם ובמידה בחר אחד מבני הזוג לגשת אל תביעה משפטית – אם בגין נזקים שנגרמו לו ואם בשל אי עמידה בתנאי החוזה.

 

תביעת נזיקין

מאחר שמדובר בהסכם לכל דבר, היכולת לתבוע בגין נזקים היא אותה יכולת כפי שמתבטאת בהסכמים מסוג אחר, מדובר במסמך משפטי לכל דבר ואין עוררין על כך שהוא טומן בחובו סיכונים משפטיים נזיקיים וחוזיים למפר את תנאיו.
תביעות אזרחיות ונזקיות מוגשות בד"כ לאחר שאחד מבני הזוג מפר את ההסכם לאחר פרידה, בין אם בלקיחת רכוש שנוי במחלוקת לרשותו ובין אם בעשיית נזקים, ישרים ועקיפים, ממוניים ובלתי ממוניים, לצד שכנגד תביעות הנזיקין הללו מוגשות לבית המשפט המוסמך – לעיתים ביהמ"ש לענייני משפחה ולעיתים בתי משפט אחרים – בהתאם לנסיבות המקרה הספציפיות.

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *