פיצויים בגין צליפת שוט בתאונת דרכים

מונח ידוע מעולם האורטופדיה הוא "צליפת שוט". זוהי חבלה הנגרמת לחוליות הצוואר ואופיינית מאד לתאונות דרכים, במצבים בהם נגרמת האצה והאטה פתאומיים שגורמים למתיחה משמעותית בחוליות הצוואר.

מה עושים במקרים בהם נגרמה לכם צליפת שוט וכיצד הפגיעה משפיעה על חי הנפגע?

 

סימפטומים של צליפת שוט

הפגיעה אופיינית לתאונות דרכים מאחר שבעת התאונה מוטח הנפגע בחוזקה קדימה ואילו חגורת הבטיחות בולמת את גופו אחורה. מצב של האצה והאטה עלול לגרום לפגיעה בצוואר שהשפעותיה יכולות לנוע החל מכאב קל וכלה בפגיעה נוירולוגית קשה.

צליפת שוט הוא מונח שאיננו רפואי או משפטי אלא מתאר מכלול רחב של סימפטומים, למשל, נזק שנגרם לחוליות ולדיסקים ביניהן, סחרחורת וכאבי ראש, בעיות שיווי משקל, הפרעות ראייה ועוד מגוון בעיות נוירולוגיות.

התסמינים השכיחים ביותר הם כאבי צוואר וגב, כאבי כתפיים, כאבי ראש, חוסר שיווי משקל, סחרחורת ובחילה ובדרך כלל משפיעה צליפת שוט על עמוד השדרה הצווארי, שסופג את רוב עומס המכה, זאת מאחר ורקמות החיבור שבין החוליות נמתחות בעוצמה רבה שעלולה לגרום אפילו לקרעים.

כמו כן הטראומה הנגרמת לחוליות עלולה לגרום לבלט או פריצת דיסק.

פגיעת צליפת שוט - פיצויים

פגיעת צליפת שוט – whiplash

לעתים חולפים הסימפטומים לאחר כשבוע עד שבועיים אולם לרוב נמשכים הכאבים למשך מספר חודשים ולעתים אף הופכים לכרוניים ומלווים את הנפגע במשך כמה שנים.

כל נפגע בתאונת דרכים חווה את צליפת השוט בצורה שונה. לעתים יחוש את הסימפטומים מיידית ולעתים רק לאחר מספר ימים. לפעמים עשויה להיות הגבלה בתנועה באופן זמני וכדומה.

כמו כן, סימפטומים של צליפת שוט עלולים להשפיע על אורח חיי הנפגע, עד כדי גרימת דכאון וחרדה, פגיעה באיכות החיים ופגיעה ביכולת לעבוד.

קבוצות הסיכון הגבוהות יותר הן אלו של נשים וילדים, זאת מאחר וצווארן של נשים הוא ארוך ודק יותר ואילו צווארם של ילדים הוא עדין וחלש יותר.

טיפול בצליפת שוט מגוון והוא כולל משככי כאבים, פיזיותרפיה, ובמקרים חמורים יותר אף פרוצדורות ניתוחיות ועוד.

פיצוי כספי בעקבות צליפת שוט

כאשר מתרחשת תאונה הגורמת לצליפת שוט, ניתן להגיש תביעה לפיצויים נגד המוסד לביטוח לאומי אם מדובר בתאונת עבודה. במקרה בו היה תאונת דרכים שאינה קשורה למקום העבודה, ניתן להגיש תביעה נגד חברת הביטוח בה מבוטח הרכב בו נסע הנפגע, בביטוח חובה.

החוק מכיר בפגיעה מסוג צליפת שוט שעלולה לגרום לנזק גופני או נפשי. גובה הנזק נמדד לפי היכולת הרפואית והתפקודית של הנפגע ודרגת הנכות שנקבעה לו.

הפיצויים עשויים לכלול הפסד השתכרות עתידי, פיצוי בגין כאב וסבל ותשלום עבור נסיעות לצורך קבלת טיפולים ותשלום ההוצאות הרפואיות.

כשתאונת הדרכים אירעה במסגרת העבודה, כולל בדרך אליה או ממנה, נחשב הדבר לתאונת עבודה. נפגע צלפית שוט יכול להגיש תביעה גם במוסד לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה, זאת בנוסף לתביעה ה"רגילה" בגין תאונת הדרכים.

בעקבות הפגיעה בתאונה שאובחנה כצליפת שוט יקבל הנפגע דמי פגיעה, שהם פיצויים כספיים לתקופה של עד שלושה חודשים. אם תסמיני הפגיעה הם כרוניים והנפגע עלול להפסיד את כושר העבודה, הוא יוזמן לוועדה רפואית מטעמו של המוסד לביטוח לאומי. וועדה זו תקבע אם אחוזי הנכות קבועה של הנפגע ובהתאם לדרגת הנכות יחושב גובה הפיצוי שמגיע לו, פיצוי שמגולם בקצבה חודשית קבועה.

בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי יהיה רופא מומחה באורטופדיה או נוירולוגיה (או שניהם) ויבחן את הנפגע, זאת בנוסף לבחינת כל הדוחות הרפואיים שיציג בפניו הנפגע.

כך שאם נפגעתם מצליפת שוט בתאונה, מומלץ לפנות לעורך דין נזיקין מומחה שיספק לכם את המידע הרלוונטי לגבי זכויותיכם ומימושן, בין אם במוסד לביטוח לאומי ובין אם מחברת הביטוח.

משרד עורכי דין דוד אנג'ל מתמחה בתביעות נזיקין ובתביעות עקב תאונה, כולל במצבים של צליפת שוט – Whiplash injury. למשרד מוניטין רב שנצבר בשנות פעילות רבות, עם מיטב עורכי הדין המתמחים במימוש זכויותיהם של נפגעים בתאונות שונות, ואשר מספקים את הליווי והייעוץ המקצועי בנאמנות ובמסירות.

 

.

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *