קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים

קרנית - קרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים

קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים

קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים הינו תאגיד שהוקם במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. תפקיד הקרן הוא להבטיח פיצויים על נזקי גוף בלבד לנפגעי תאונות דרכים אשר אלו אינם יכולים לקבל פיצוי מחברת הביטוח בשל כך שהאחראי למתן הפיצוי אינו מוכר – בעת תאונות פגע וברח למשל – כשאין לנהג הפוגע ביטוח חובה ואף במקרים מסוימים בהם הנהג כמבטח עצמו הוא חדל פירעון (מצב כלכלי בו חוסר יכולת של אדם או חברה מבחינה כלכלית לפרוע את החובות שצברו(.

עצם הקמתה של הקרן ממלאת היא תפקיד שהיה חסר ובו הרצון בפיצוי מהיר עבור כל נפגע בתאונות דרכים. טרם הקמתה והגדרתה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מצאו עצמם נפגעים רבים בתאונות דרכים ככאלו שאינם יכולים לקבל פיצוי על פגיעתם.

פעילות קרנית וחבריה

במסגרת הקמתה של קרנית הוקמה אף קרנית שטחים. יחידה זו בקרן הינה אחראית על פיצוי לנפגעי תאונות דרכים בתחום שטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה. לאחר הסכמי אוסלו האחריות של קרנית שטחים הועבר לקרן פלסטינאית האחראית על פיצוי לנפגעי תאונות דרכים – THE PALESTINIAN ROAD ACCIDENT VICTIMS COMPENSATION FUND שכפופה לרשות הפלסטינאית.

במקרים אשר תיארנו קודם בהם לנפגע בתאונות דרכים אין האפשרות לתבוע הפיצוי מחברת הביטוח ניתנת האפשרות עבורה להגיש תביעה לפיצוי לקרן קרנית. במסגרת חוק הפיצויים לתאונות דרכים מחויבת הקרן לאחר שבדקה המקרה לפצות את הנפגע פיצוי מלא כאילו היא חברת הביטוח אשר אחראית על פגיעתו בתאונת הדרכים.

ניתן להצביע על מקרים רבים בהם השימוש בקרן קרנית הכרחי. לא פעם בעלי רישיון וגם אלו שלא נוהגים ברכבים אשר אינם כוללים אותם בביטוח המקיף מוצאים עצמם בסיטואציה בה דרסו הולך רגל. מקרים בהם נוסע ברכב בו נהג שלו אין ביטוח ואין הוא יודע או אמור לדעת על כך (למשל טרמפיסטים) ובעת שקרתה תאונה רשאי הוא לפנות לקרנית.

למול כך בעת שכן קיימת ידיעה של נהג או אלו הנוסעים עם נהג שהביטוח אינו מכסה אותם הפנייה לפיצויים דרך קרן קרנית תהה מיותרת והיא תדחה על הסף. עצם הידיעה מראש אודות נסיעה ברכב שבו הנהג אינו מבוטח באה לומר שהאחריות המקדימה הייתה על הנהג ונוסעיו ואין להם לדרוש אחר כך פיצויים מהקרן.

 

קרנית – גוף הדומה בהתנהלותו לחברות הביטוח

ההתנהלות של נפגעי תאונות דרכים מול קרנית דומה להתנהלות מול חברות הביטוח השונות. גם כאן על הנפגע להוכיח חומרת הפגיעה, הנזקים ממנה – הישירים והן העקיפים (הפסדי שכר עתידיים, הוצאות רפואיות, עזרת צד ג', כאב וסבל, נסיעות וכו'). הקרן עצמה מתנהלת כמו עוד חברת ביטוח ופועלת ביתר שאת על מנת לא ליפול למקרים של מרמה מצד הנפגעים. אי לכך, לקרנית צוות של חוקרים פרטיים, כמו הנהוג בחברות הביטוח, אשר לא פעם מגיעים אל הנפגעים על מנת לחקור אותם לגבי נסיבות הנסיעה כמו גם אוספים לגביהם מידע שיכול לבוא לרעתם בהמשך.

באופן טבעי ולמול כך שקרן קרנית פועלת כמתווה הדומה לחברות הביטוח גם כאן מומלץ לשכור שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום וכאלו שאף מכירים ועבדו בעבר מול הקרן. טרם הגשת התביעה לקרן מומלץ עד מאוד לשכור את שירותיו של עורך הדין. האחרון ידע איך לשלוח הפנייה לקרן, אילו מסמכים הם רלוונטיים ומה ניתן לעשות בהמשך.

משרדנו בעל ניסיון עשיר בתביעות אל מול קרנית, הן בסגירת תיקים בפשרה והן בניהול תביעות בבית המשפט. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת ליעוץ או בדיקת המקרה הפרטני שלכם.

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *