תאונות דרכים – רכבת

הרכבת בישראל הפכה עם השנים לכלי תחבורה ציבורי בו משתמשים עשרות אלפים מידי יום. תחנות רבות נוספו בנקודות נוספות ברחבי הארץ מה שהביא באופן טבעי לגידול משמעותי באלו הצורכים שירותיה. גם היום ניתן לראות פרויקטים נוספים עליהם עומלים ברכבת ישראל שרצונה להתחבר לכמה שיותר ערים בפריפריה כמו בית שאן, עפולה, כרמיאל ועוד.

ריבוי הקווים והנסיעות ועימם כמות נוספים שהתווספה מביאה באופן טבעי ליותר מקרים של חבלות ופציעות נוסעים במהלך הנסיעה ובעת העלייה והירידה מהרכבת בתחנות עצמן. עניין הצפיפות עצמו בחלק מן הימים והשעות מביא לא פעם לקרונות צפופים בהם נאלצים נוסעים רבים לעמוד לאורך כל הנסיעה ואחרים אף לשבת על הרצפה ובמדרגות. אלו לכשעצמם מועדים לפציעה של נוסעים נוספים שבנוסף חוויית הנסיעה הופכת עבורם לבלתי נסבלת.

פציעה ונפילה ברכבת – תאונת דרכים?

הנטייה של רבים לחשוב שבעת התנגשות של רכבת עם כלי רכב זה הוא הדבר היחיד שנחשב לתאונת דרכים בה מעורבת רכבת. עם זאת, על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נוסעים ברכבת זכאים לפיצוי על בסיס אותו חוק ככאלו שנפגעו ונפצעו גם אם לא היה מעורב באותו מקרה כלי רכב נוסף.

חבלה או נפילה של נוסע ברכבת במהלך נסיעה נחשבת כתאונת דרכים. הנוסע שנפצע זכאי במקרה זה לפיצוי מחברת הביטוח אשר מבטחת את הרכבת בישראל. חשוב להדגיש ולומר שגם במקרה בו נוסע מעד במהלך נסיעה וזאת בלי שהייתה בלימה פתאומית או כל אקט יוצא דופן אחר עדיין ייחשב הדבר כתאונת דרכים.

תאונת דרכים ברכבת

תאונת רכבת

 

עם השנים אנשי המקצוע בתחום ראו שמרבית הפציעות ברכבות קורות בעת עליה וירידה ממנה. כמו גם מקרים בהם נוסעים הנוסע מועד טרם הספיק לרדת ומקרים בהם דלת הרכבת נסגרת על גופו של הנוסע. במהלך הנסיעה ניתן להצביע על תאונות כמו נפילה של נוסע כשהרכבת מתחילה לנסוע, נפילה של נוסע שעומד בזמן נסיעה למול כך שאין מקום ישיבה פנוי, נוסע שנופל או נחבל בשל בלימה חזקה והליכה של נוסע ברכבת בעת נסיעתה.

חשוב לציין שגם במקרים בהם נוסע בחר לעמוד ברכבת על אף מקומות ישיבה פנויים או החל בירידה מהרכבת טרם עצירתה המוחלטת ויש לו בעצם משקל רב בנוגע לאחריותו האישית עדיין יהיה הוא זכאי לפיצוי כנפגע תאונות דרכים. עם זאת, מקרים אלו שעל פניו ברורים כתאונת דרכים עדיין מומלץ בהם לשכור את שירותיו של עורך דין בתחום.

נפגעתם בעת נסיעה ברכבת? מה כן לעשות ומה לא

במקרים בהם יצא ונפגעתם בצורה כלשהי בעת נסיעה ברכבת ישנם כמה דברים שרצוי לעשות. ראשית יש לדאוג לרשום את הפרטים המלאים של הסדרנים, כרטיסנים, נהג הקטר, מנהל התחנה ואנשי האבטחה באותה נסיעה, יש לשמור את כרטיס הנסיעה, לקחת פרטים מלאים מעדים במקום, דיווח מלא להנהלת תחנת הרכבת, קבלת טיפול רפואי מידי רצוי בחדר מיון ובו פירוט מלא על נסיבות הפציעה ממנו ניתן להבין שנגרמה בעת נסיעה ברכבת, רישום לגבי המיקום המדויק של הרכבת בעת הפציעה ודיווח למשטרת התנועה על התאונה ברכבת.

לאחר שפעלנו בדרך זו ההמלצה היא לשכור את שירותיו של עורך דין הבקיא בתחום של נזקי גוף ובזכויות לפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. העורך דין הוא זה שמאותה נקודה ידריך את הנפגע ואף יפנה בשמו אל חברת הביטוח של הרכבת. גובה הפיצוי לפגיעה ברכבת מחושבים כמו כל תאונת דרכים אחרת ומתייחסים בין היתר לחוות הדעת הרפואיות של רופאים מומחים חיצוניים, הוצאות שוטפות (נסיעה וכו'), פיצוי על כאב וסבל, הפסדי השתכרות בהווה ובעתיד, אישורים לעזרה של מטפלת ועוזרת ועוד.

במקרים בהם נוסע הרכבת נפגע והיה בדרכו לעבודה או חזרה הביתה אותה תאונה תחשב גם כתאונת עבודה. במקרים אלו הנפגע ועורך דינו מחויבים לפנות גם למוסד לביטוח לאומי שהוא זה שאמור להעניק פיצוי בכל הנוגע לעניין תאונת העבודה.

עורכי הדין בתחום מדגישים כיום עד כמה חשובה הגרסה הראשונה שנותן הנפגע למוסדות עימם הוא בא במגע – הנהלת הרכבת, חדר המיון, משטרה, המוסד לביטוח לאומי ועוד. על הגרסה להיות אמינה, מדויקת ורהוטה.

 

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *